Byggahus.se

Dagens verktygsinköp!

1. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Tycker den levererar helt ok med tanke på både färg ;) samt pris.
    Djupstopp, laser, lampa, varvtalsreglering, inget att klaga på.

• Laddar…
  2. dof
    Verktygstokig · Nivå 9
    • Laddar…
  3. H
    Medlem · Nivå 6
    • Laddar…
  4. Larsa
    Medlem · Nivå 13
    Diskuterade med sambon om ekonomin, jag jobbar hemma pga Corona och sa att jag ju sparar ganska mycket pengar på bilen (har några mil till jobbet). Kommentaren var ”men gör ngt kul för pengarna, köp en maskin eller ngt”. :love:
    Får se vad jag skall unna mig denna gång.....

5. Klaugust
    Renoveringsnovis · Nivå 10
    Var får man tag på en sån sambo? Min låter mig sona varje gång det kommer hem något nytt verktyg.

6. Larsa
    Medlem · Nivå 13
    Leta inte hemma hos mig! :rofl:

• Laddar…
  7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    • Laddar…
  8. Hep
    Garagebyggare · Nivå 6
    Tyvärr lite dyr. Först 500 till Lidl för en Parkside och sedan 1500 till Bauhaus för en Bosch.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    7D15331E-DEF9-497D-B8CF-D8D4A9A88623.jpeg

Intressant att jämföra de två maskinerna. Parksiden hade bättre balans, längre kabel, mjukare mjukstart, bättre sprängskydd som dessutom inte kräver verktyg att montera eller vrida och möjlighet att vrida handtagsdelen i 90-graderssteg utan verktyg. Å andra sidan vägs det kanske upp av att maskinen efter kort tid släppte ut brun rök, luktade bränt kattbajs och dog.

Så Boschen må vara en proffsmaskin och håller förhoppningsvis betydligt bättre, men det går inte att komma ifrån att den ligger minst 30 år efter Lidls i design och handhavande.

9. Stickan56
    Husägare · Nivå 9
    Den från Bosch kommer säkert att hålla i 30 år.

Stickan

• Laddar…
  10. FreQa
    Renoveringsnovis · Nivå 13
    Grattis till bra pris.
    Har också kollat på denna maskinen, denna är en rätt ny modell. Är den lika bra som 745? Denna är tusenlappen dyrare.

11. H
    Medlem · Nivå 6
    Vet inte, har bara klyvt fyra gånger, men har för mig att 745 utgått, iallafall på de sidor jag hittade den på.
    Nu vet jag inte om jag blandar ihop massa Youtube reviews, men hörde nånstans att ett nytt EU direktiv gjort att 10" sågar måste ha en viss storlek på maskinen/bordet, och ska man fortsätta ha små nätta maskiner så måste man ha 8" klinga.

12. FreQa
    Renoveringsnovis · Nivå 13
    Va, trist. Vilken storlek pratar de om på borden då?

13. H
    Medlem · Nivå 6

1.20 in ungefär, nu har jag inte dubbelkollat så det stämmer, så ganska dålig källa faktiskt :thinking:

14. Sthlm1891
    Verktygstokig Nivå 7
    Otroligt trött på den höga ljudnivån på min kompressor (96 decibel). Så jag var på Bauhaus på lunchen och köpte denna Senco med samma tankvolym (24 liter) som min nuvarande, men med 65 decibel. En otrolig skillnad blev det. Nu kan jag stå bredvid kompressorn utan att störas av ljudet och/eller ha hörselskydd på mig.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_6043.jpg

15. P
    Verktygstokig Nivå 12