Byggahus.se
Makita 12v slagskruvdragare. Mycket nöjd. Fullt tillräckligt för 80% av allt skruvande samt slipper å släpa runt på 18v

• 20200526_190924.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Inte köpt idag men hämtad idag. Prismatchad på Bauhaus till 1315:-
IMG_20200527_200904.jpg
Skapa konto

• Gilla
mlkjhr och 8 till
  • Laddar…
Som vanligt från mig något pluttigt.
Köte en sats dubbar att sätta under mina vadarkängor (de är alldeles för hala när man traskar runt med flugspöt i en å) och det följde med en liten löjlig bitshållare för det specialverktyg som man skruvar i dubbarna med.
Efter en stunds funderande slog det mig att jag ofta önskat en liten sådan att ha i byxorna med några bits för de där skruvarna man ibland behöver fixa med.
Jag satte på en förlängare som jag hade liggande.

Så egentligen är detta dagens "inteverktygsinköp"...

IMG_1535.JPG
Skapa konto

• Gilla
Robert-san01 och 4 till
  • Laddar…
Idag fick det bli en Nilfisk Aero 26-21 PC (autostart med elverktyg) för 1795:- på Toolab

9218A247-02FA-4109-A6BE-2CD5E530EA4A.png
Skapa konto

• Gilla
RmK_71 och 5 till
  • Laddar…
Scheppach HF30 vertikalfräs. Fick den gratis då tidigare ägare uppgraderat. Saknas drivrem och stål.

• IMG_20200529_170509.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Grattis. Hoppas att du kan få en stor nytta av den! Jag själv hade inte heller tvekat att ta emot den.

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
j.erkers j.erkers skrev:
[bild]
Några uppochnervända, en riktig Tumstock och några bits för portofrihetens skull...
Det finns bara en rätt vändning på en måttstock

Vedkit till stugan. Nu får pappas gamla Husqvarna vila lite.
20200529_224227.jpg
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Köpte en liten billig markvibrator på Jula. Kostade 3500, nedsatt från 5000. Kampanjen finns kvar i typ en vecka till. Har kollat Blocket lite men det finns knappt några kvalitetsditon begagnade till rimligt pris.

Vi får se om den håller ihop till mina små trädgårdsprojekt. Eftersom vi ska göra projekten lite pö om pö och mest gångar och mindre uteplatser tror jag det duger bra med en mindre modell. Ska man göra nått mer rejält får man väl hyra en större eller köra tunnare lager fler gånger istället.

Kvalitetsmässigt får man väl vara nöjd om den håller ihop till 10 tillfällen, då har den typ betalat sig jämfört med att hyra och gisslet att hämta och lämna.

0E6E3404-17E0-4109-BFFC-90C977725672.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Robert-san01 och 6 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Köpte en liten billig markvibrator på Jula. Kostade 3500, nedsatt från 5000. Kampanjen finns kvar i typ en vecka till. Har kollat Blocket lite men det finns knappt några kvalitetsditon begagnade till rimligt pris.

Vi får se om den håller ihop till mina små trädgårdsprojekt. Eftersom vi ska göra projekten lite pö om pö och mest gångar och mindre uteplatser tror jag det duger bra med en mindre modell. Ska man göra nått mer rejält får man väl hyra en större eller köra tunnare lager fler gånger istället.

Kvalitetsmässigt får man väl vara nöjd om den håller ihop till 10 tillfällen, då har den typ betalat sig jämfört med att hyra och gisslet att hämta och lämna.

[bild]
En sån har jag använt hemma! Fungerat kanon!

• Gilla
Klaugust
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:

[bild]
Intressant! Jag har samma sits, behöver använda en vibb lite pö om pö i sommar. Har också spanat begagnat och kommit fram till samma.

• Gilla
Klaugust
  • Laddar…
Synd den inte var på erbjudande när jag köpte min på Bauhaus, då hade jag iaf klämt på den också innan köp.

• Gilla
Klaugust
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
En sån har jag använt hemma! Fungerat kanon!
Okej, najs! Användarrecensionerna på jula var mestadels positiva men några tyckte det var krångligt att förstå från instruktionsboken vilken olja man skulle använda och några andra verkar ha skruvar/muttrar som vibrerar loss. Jula hade nån olja som skulle funka sa de och man får väl efterdra skruvar/muttrar efter varje användning

Ja, Bauhaus sålde ju inte ens olja till sin :thinking:

B
Inte dagen men veckans, eller köpte förra veckan men fick de denna... Och kanske inte verktyg, men men.
Har ett par gamla vinröda Peltor radiokåpor men radion är obrukbar. Provade efter det ett par vita radiokåpor från Clas Ohlson men de klämmer så hårt runt öronen vilket gör att de inte går att använda så långa stunder.

Har suktat efter ett par XP eller XPI länge och slog till på ett par begagnade XPI i nyskick. Toppnöjd!

20200525_213241.jpg
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.