Byggahus.se

Dagens verktygsinköp!

1. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Ska du ha kvalité ska det väl vara BT :)
    Nog lagas det pallkärror allt, min far jobbar med truckar, men det är ju ingen dyr produkt även gällande kvalitésprodukter som tex BT.

Dock är det oerhört smidigt att vid pallevereans bara dra in pallen i garaget! :D

2. Eric Öbo
    Medlem Nivå 5
    Jag tror inte att det är ett virus utan en bakterie som sprids via detta forum och som har utvecklat multiresistens. Så det ser mörkt ut.

• Laddar…
  3. H
    Medlem · Nivå 17
    Då skall jag ge den en omgång och försöka få liv i den.
    Jag behöver ha en palltruck till snickeriet.
    Det händer ju en hel del i snickeriet nu men jag har för fullt upp för att hinna sitta och skriva om det här på forumet. Det börjar se ut som ett fungerande snickeri och inte som ett maskin- och virkesupplag.

4. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Kul att höra!!

5. Matti_75
    Byggveteran · Nivå 9
    Det är inga större fel på dessa. Dom säljs på Ahlsell och ligger bra i pris.

6. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Beställde: Bosch GSR 12V-15 FC Borr-/skruvdragare 12V inkl. 3st chuckar (2x2,0ah)

ifrån Toolab idag. Blev sugen på en liten smidig skruvdragare med smarta tillbehör.

Skall bli spännande och se vad den går för.

Om det blir något mer i 12V serien så kollade jag på GRO-12V-35 ("Dremel" variant) någon som testat den?

7. VidarH
    Medlem Nivå 6
    Jag har både vanlig Dremel och Bosch. Batteriet gör ju att boschen är lite tyngre och lite större än den sladdanslutna dremeln. Men det är också mycket friare hur man kan arbeta med den i och med att man slipper sladden. Gäller det tunga arbeten som tar tid tar jag dremeln och är det lättare och yvigare arbeten eller udda platser åker boschen fram (och ner i fickan). 12v är bäst om man använder sig av det systemet som bas för de normala pilljobben som inte kräver så mycket kraft. Jag har borr, knack, stick, kap och tiger i systemet som jag fått ärva och det är bättre än jag trodde.
    Så kortfattat beror det på hur intensivt arbete du tänker dig.
    Batteriet tar ju slut och är inte lika ergonomiskt.

• Laddar…
  8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Jag använder Bosch 12v till förmodligen 90% av allt.
    När det ska hålsågas och borras rejäla hål brukar 18v åka fram.

Inga problem att vare sig montera Ikea möbler eller skruva väggskivor eller trall med 12v. (y)

12v fräsen orkar med bra och hyveln tuggar på fint med fint resultat. :cool:

• Laddar…
  9. Z
    Husspekulant · Nivå 9
  10. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Låter bra. Har ett gäng Illgula 18V för lite tyngre saker. Denna tänkte jag mest ha för finlir. När man vill komma åt bättre. Skruva upp kökskenor osv. Nu har jag ju ett gäng skruvdragare sen innan. Men ville ha något smidigare.

11. RmK_71
    Medlem Nivå 2
  12. VidarH
    Medlem Nivå 6
    Nja, den är rätt "tjutig" får jag erkänna om man jämför med dremeln. Men det är motorn...

13. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19
  14. Frustrator
    Verktygstokig · Nivå 17
  15. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19