Dagens verktygsinköp!

749k läst  5,0k svar

1. M
    Medlem · Nivå 13
    Frakten gick på £21.94. Leveransen kom till dörren igår med DHL, tre dagar efter orderläggning.

2. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 11
    Dagens fynd på Bauhaus, bilmekanikerns våta dröm; spärrskaft och hammare i ett!

3. nanowire
    Hobbysnickare · Nivå 16
    Haha, ja vad skulle kunna gå fel?

Här är något på samma tema, gårdagens fynd. Har inte bestämt mig vad jag tycker om den ännu men jag gissar :thumbdown:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    D248C8BD-832F-48CD-A33D-2080500E58D0.jpeg

• Laddar…
  4. B
    Medlem · Nivå 5
    Håller med, jag har en likadan men jag byter glatt bits i skruvdragaren iallafall. Men det är väl som "någon" skrivit att den som har mest verktyg osv"
    /B

• Laddar…
  5. Bernieberg
    Renoverare · Nivå 15
    Har inte typ alla verktyg inbyggd hammare? :)

6. D
    Hobbysnickare Nivå 1
    Tack för svar! Det är så denna också fungerar, även om växeln för matningshastigheten är svårinställd (vilket säljaren var ärlig med). Men förstår jag rätt att det alltså är svårt att aktivera matningen på ett smidigt sätt om man borrar i något utan större motstånd, exempelvis trä?

7. Daniel_N
    Moderator · Nivå 19
    Det stämmer, man måste ha ett visst tryck för att den ska "gå igång".

8. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 11
    Sant ... Men bra spärrskaft är så dyra så de gör ont i själen att använda dem som hammare .. :rofl:

9. TeroM
    Renoverare · Nivå 20
  10. jonmo
    Verktygstokig Nivå 15
    Pappa renoverar kliniken, en hel del högkvalitativ förvaring skulle slängas. Blivande snickarbod kommer ha kick ass förvaring. Hittade även en liten ikea-metall-hutch på secondhand hand för en hundring.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190115_135909.jpg

11. nanowire
    Hobbysnickare · Nivå 16
    Wow, det kallar jag ståndsmässig förvaring! :ok:

• Laddar…
  12. B
    Medlem Nivå 7
  13. K
    Medlem Nivå 10
    Den såg ju nim ut.
    Vad heter den?

14. B
    Medlem Nivå 7
    Vinkelslipen?
    Tänkte kalla honom Victor.......

Nä, benämningen är GVS12V-76
    Verktygsprofsen säljer den för 990kr nu, men det är bara maskin utan laddare, en bågfil är nog snabbare i stål enligt videor jag sett.
    Men spåra GRP är den bra till

• Laddar…
  15. VidarH
    Medlem Nivå 5
    En sån har jag också. Vet heller inte riktigt vad den är "bäst" på ännu. Funkade bra att kapa vp-rör i alla fall.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: