Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Dagens verktygsinköp!

1. holetaker
    Medlem · Kronoberg · 399 inlägg

holetaker

Medlem
  2. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 6 040 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
    Hu? Är det inte normalt med 3 bandsågar, 2 rikt/planhyvlar, 1 rikthyvel med plantillsats, en 24" figursåg, 2.5 bordsågar, hyvelbänk,fularbetsbänk,2 pelarborrar, spånsug, 1 metallsvarv och 1/2 träsvarv på 5kvm?

Faktum är att sen jag skruvade fast krokar i taket så är det lätt att jobba där..man bara hänger upp sig och så flyttar man linorna man hänger i allteftersom.. ;D

För att svara på frågan: jag hittade en tom yta strax innanför figursågen..ungefär mitt i rummet.. Tror det stått en kartong där innan, vet inte hur jag annars skulle ha missat att fylla den ytan..

3. V
    Medlem · Södermanland · 193 inlägg

VideX

Medlem
    • Laddar…
  4. K
    Medlem · stockholm · 4 420 inlägg

Kane

Medlem
    Var köpte du kitet?

5. iSnobben
    Husägare · Östergötland · 2 191 inlägg

iSnobben

Husägare
    Ser ut som ett kit från Kjell & Co

6. holetaker
    Medlem · Kronoberg · 399 inlägg

holetaker

Medlem
    Helt rätt! 399 tror jag det kostade

• Laddar…
  7. R
    Lösvirkesbyggare · Kungsbacka, Halland · 4 902 inlägg

roli

Lösvirkesbyggare
    Hur ser en halv bordsåg ut?:x Blir det för trångt så finns det plats i mitt garage..... ingen hyra utgår om man får använda materialet....(y)

8. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 6 040 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
    Den har ett fullstort underrede som jag stökat undan, sen är väl sågbordet sådär 20-30cm..men då får man möjlighet att slipa och borra också.. Köpte den för att komma åt motorn till ett projekt som sen inte blev av.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DSC_0212_crop_754x432.JPG

DSC_0215_crop_706x540.JPG

DSC_0213_crop_450x432.JPG

Pma var i halland du bor så kommer jag över med den ;)

9. R
    Lösvirkesbyggare · Kungsbacka, Halland · 4 902 inlägg

roli

Lösvirkesbyggare
    Det skall vara användbara och funktionella produkter som kan få plats hemma hos mig, annars kan det kvitta:rolleyes:.

Den där halva sågen har ju ett icke godkänt anslutningsdon så den går bort:thumbdown:

Platsen är annars strax utanför Kungsbacka, 15 minuters bilresa mot havet till.

10. E
    Medlem · 2 592 inlägg
  11. D
    Medlem · Österbotten · 4 500 inlägg

DennisCA

Medlem
    Blev en träsvarv till. Säljaren hade så bra pris (95€), svarven är väl inget speciellt, en gammal Scheppach men med 175mm dubbhöjd jämfört med min nuvarande som bara har 115mm. Det har varit den största begränsningen, denna är även 5-speed istället för bara 3, går ner till 600 nånting. Det som lockade mest var väl alla extra verktyg som kom med, även en 3-backs chuck och borrchuck osv.

Säljaren påstod han hade aldrig använt den, hade ett fähus fullt med grejer han ville gallra ur.

Den mkt lättare så jag hoppas den ska passa under ett av arbetsborden, så behöver jag bara ta fram den då det ska svarvas. Majoren som jag har nu har mindre kapacitet men är gud så tung, rejäl centerstång och gjutjärnskonstruktion. Scheppachen är vinkeljärn, plåt och plast. Får se vad det blir men den funkade och var tyst och fin i gången.

• Laddar…
  12. Microkatten
    Medlem · Skåne · 1 381 inlägg

Microkatten

Medlem

Julafton

Idag slumpade det sig så att det ankom tre fina paket från tre olika ställen nästan samtidigt! Och t.o.m. Postnord lyckades hitta hela vägen hem!

Det blev ett riktigt gottisbord fyllt av en stor mängd skojiga saker, inte minst från hr Schmid, som bl.a skickade en dubbel uppsättning gyllene björnar! :beer:
    gyllenebjornar.jpg

• Laddar…
  13. norrbottenssnickaren
    Hobbyelektriker · 2 322 inlägg
  14. D
    Anonym

daniel_se

Anonym
    En Nilfisk E145.3-10H Extra på CDON för 1990:-

En helt ok maskin till enklare jobb hoppas jag på, med tanke på priset under 2 tkr!

nilfisk_pressure_washer_e1453-10_h_x-tra_blue-30519151-xtrab1.jpg

15. JLyck
    Renoveringsnovis · Skåne · 1 587 inlägg

JLyck

Renoveringsnovis
    Jag har samma. Presterar bra tycker jag. Slangen är grym.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.