3 819 894 läst ·
18 067 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Jag har faktiskt en oöppnad kartong med en blästerpistol i grön färg. Den kanske jag borde låta ligga kvar i sin låda och på det sättet få fortsätta vara ett fynd.K kniv skrev:Men om du slänger direkt efter inköp hoppar du ju de facto över två steg.
Om vi antar att köpet inte går att hoppa över rent hypotetiskt, eftersom då faller efterföljande steg och slutsatsen blir fyra överhoppade steg. Då finns det använda, bli besviken och slänga kvar att hoppa över.
Av dessa borde bli besviken vara en konsekvens av användandet, så om man hoppar över användandet försvinner även bli besviken. Så bli besviken eller slänga är kvar.
Att bli besviken kan man inte bara hoppa över, utan är en konsekvens av föregående steg.
Således kan du endast hoppa över steget slänga.
Hoppas du blir nöjd med din effektiviserade process och vi ser fram emot bild på din effektiviseringshylla efter något år.
Så länge man inte öppnar lådan är lidl-verktyget både skit och ett fynd samtidigt. Eller hur var det han Schrödinger sa?
Förhoppningsvis bra kvalitet på bits.
Tyska Eldi och med lite udda storlek, 10mm infästning. Två hylsor för 3/8 och 1/2 fyrkant ingick.
1/2-hylsan gör att bitsen går att använda med stora Wera slagskruvaren 2100 som annars använder 7/16 bits. Där finns 7/16 sexkant <-> 1/2 fyrkant
/Höghus
Tyska Eldi och med lite udda storlek, 10mm infästning. Två hylsor för 3/8 och 1/2 fyrkant ingick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1/2-hylsan gör att bitsen går att använda med stora Wera slagskruvaren 2100 som annars använder 7/16 bits. Där finns 7/16 sexkant <-> 1/2 fyrkant
Logga in
Skapa konto
/Höghus
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Mer våndor... SwedolG gripnil skrev:Eftersom jag är en så god medmänniska så köpte jag denna bara för att stilla din nyfikenhet på om det var någon skillnad. Det var det. Kom med någon form av förpacking:
[bild]
Hur såg den ut i "greppet" då, jo såhär:
[bild]
Behövde jag denna? Absolut inte, så om du @breakman vill dela på kostnaden, eftersom du fick mig att impulsköpa för din skull, så är jag i stan tills på fredag 😁
Logga in
Skapa konto
Ett knippe bildhuggarjärn huvudsakligen från Sheffield och ett bordsskruvstycke.
Skruvstycket för att jag behövde ett litet och behändigt för mindre jobb. Järnen mest för att de var dekorativa och billiga, har nog inte talang för bildhuggeri.
Skruvstycket för att jag behövde ett litet och behändigt för mindre jobb. Järnen mest för att de var dekorativa och billiga, har nog inte talang för bildhuggeri.
Blev en nålhammare från biltema
Den tar gravrost riktigt bra, men jesus detta är en manick som kommer ge vibrationsskador. Jag funderar på att linda handtagen i nånting vibrationsdämpande, samt se om man kan köpa nån sorts specialhandskar för detta.
Logga in
Skapa konto
Den tar gravrost riktigt bra, men jesus detta är en manick som kommer ge vibrationsskador. Jag funderar på att linda handtagen i nånting vibrationsdämpande, samt se om man kan köpa nån sorts specialhandskar för detta.
Det finns en anledning till att man är begränsad till 15 minuter per dag som arbetare, men de är förjäkla bra!DennisCA skrev:
Fick tag på en såg i hyffsat gott skick, denna med följande klyvkniv om den hade haft någon, får se om jag avyttrar mina två andra projekt nu när jag har en som bara borde vara att köra med, å andra sidan så är det ju kul med projekt..
AGS? Var på jakt efter en sådan länge, men landade till slut en Stenberg CSB. I allt väsentligt högst motsvarande såg. Jäklar vad fint det är med gammalt gjutjärn!S Snow_Stone skrev:Fick tag på en såg i hyffsat gott skick, denna med följande klyvkniv om den hade haft någon, får se om jag avyttrar mina två andra projekt nu när jag har en som bara borde vara att köra med, å andra sidan så är det ju kul
S Snow_Stone skrev:
Ja, det är en AGS10, var lite mek att få hem den i min v70n men skam den som ger sig.T Taren43 skrev:
Ja det är ju lite mer tilltalande design på dessa äldre maskiner, är bara som du säkert redan vet lite jobba att hitta på dem i någorlunda skick.