Hep Hep skrev:
promotar liv på något sätt
Brukar skriva ut dem på recept till folk som fått hjärnblödning av Lidls hjul...

• Gilla
  • Haha
nanowire och 2 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Men om du slänger direkt efter inköp hoppar du ju de facto över två steg.

Om vi antar att köpet inte går att hoppa över rent hypotetiskt, eftersom då faller efterföljande steg och slutsatsen blir fyra överhoppade steg. Då finns det använda, bli besviken och slänga kvar att hoppa över.

Av dessa borde bli besviken vara en konsekvens av användandet, så om man hoppar över användandet försvinner även bli besviken. Så bli besviken eller slänga är kvar.

Att bli besviken kan man inte bara hoppa över, utan är en konsekvens av föregående steg.

Således kan du endast hoppa över steget slänga.

Hoppas du blir nöjd med din effektiviserade process och vi ser fram emot bild på din effektiviseringshylla efter något år.
Jag har faktiskt en oöppnad kartong med en blästerpistol i grön färg. Den kanske jag borde låta ligga kvar i sin låda och på det sättet få fortsätta vara ett fynd.

Så länge man inte öppnar lådan är lidl-verktyget både skit och ett fynd samtidigt. Eller hur var det han Schrödinger sa?

• Haha
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Så länge man inte öppnar lådan är lidl-verktyget både skit och ett fynd samtidigt. Eller hur var det han Schrödinger sa?
Tror det var exakt så han sa faktiskt, kattfan är en efterhandskonstruktion när frugan fick koll på hur mycket verktyg kostar.

• Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
K
tveksamt tveksamt skrev:
Tror det var exakt så han sa faktiskt, kattfan är en efterhandskonstruktion när frugan fick koll på hur mycket verktyg kostar.
Jag brukar köpa Festool, och sen berätta Lidl-priset. Tysk som tysk?

• Älska
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Nästan samma här. Först köper jag Lidl och berättar vilket fynd jag gjort. Sedan köper jag Festool från någon tysk butik och berättar hur mycket billigare det var än i Sverige.

• Gilla
trycklös och 3 till
  • Laddar…
T
Hep Hep skrev:
Nästan samma här. Först köper jag Lidl och berättar vilket fynd jag gjort. Sedan köper jag Festool från någon tysk butik och berättar hur mycket billigare det var än i Sverige.
Och då har du ju tjänat pengar... 🥴

• Gilla
trycklös och 2 till
  • Laddar…
Flaska med öl står på en Parkside arbetsbänk i ett organiserat verkstadsutrymme med hyllor och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Förhoppningsvis bra kvalitet på bits.
Tyska Eldi och med lite udda storlek, 10mm infästning. Två hylsor för 3/8 och 1/2 fyrkant ingick.
Borrbits-set i en grön ask från märket Eldi, inklusive hylsor och olika storlekar av bits, med 1/2 och 3/8 infästningar för skruvdragning.
Skapa konto

1/2-hylsan gör att bitsen går att använda med stora Wera slagskruvaren 2100 som annars använder 7/16 bits. Där finns 7/16 sexkant <-> 1/2 fyrkant

Blå metallåda med Wera-verktygssats, inklusive olika bits och två hylsor för 3/8 och 1/2 fyrkant.
Skapa konto

/Höghus

• Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
G gripnil skrev:
Eftersom jag är en så god medmänniska så köpte jag denna bara för att stilla din nyfikenhet på om det var någon skillnad. Det var det. Kom med någon form av förpacking:

[bild]

Hur såg den ut i "greppet" då, jo såhär:
[bild]

Behövde jag denna? Absolut inte, så om du @breakman vill dela på kostnaden, eftersom du fick mig att impulsköpa för din skull, så är jag i stan tills på fredag 😁
Mer våndor... Swedol
KNIPEX muttertång specialutgåva med julförpackning, ordinarie pris 415 kr, nedsatt till 239 kr.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
saiter och 3 till
  • Laddar…
Ett knippe bildhuggarjärn huvudsakligen från Sheffield och ett bordsskruvstycke.
Skruvstycket för att jag behövde ett litet och behändigt för mindre jobb. Järnen mest för att de var dekorativa och billiga, har nog inte talang för bildhuggeri.

• Ett knippe bildhuggarjärn med träskaft, huvudsakligen från Sheffield, placerade på en yta.
    Skapa konto
  • Litet svart och grönt bordsskruvstycke märkt "Made in USSR" på rödbrun stenig yta.
    Skapa konto
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Blev en nålhammare från biltema
Nålhammare från Biltema med metallhandtag och svarta nålar, använd för att ta bort gravrost.
Skapa konto

Den tar gravrost riktigt bra, men jesus detta är en manick som kommer ge vibrationsskador. Jag funderar på att linda handtagen i nånting vibrationsdämpande, samt se om man kan köpa nån sorts specialhandskar för detta.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Blev en nålhammare från biltema
[bild]

Den tar gravrost riktigt bra, men jesus detta är en manick som kommer ge vibrationsskador. Jag funderar på att linda handtagen i nånting vibrationsdämpande, samt se om man kan köpa nån sorts specialhandskar för detta.
Det finns en anledning till att man är begränsad till 15 minuter per dag som arbetare, men de är förjäkla bra!

Fick tag på en såg i hyffsat gott skick, denna med följande klyvkniv om den hade haft någon, får se om jag avyttrar mina två andra projekt nu när jag har en som bara borde vara att köra med, å andra sidan så är det ju kul med projekt..

• Grön industrisåg med orange kabel och dammsugarslang i garage, omgiven av verktyg och träplankor.
    Skapa konto
  • Gilla
Qjanto och 7 till
  • Laddar…
S Snow_Stone skrev:
Fick tag på en såg i hyffsat gott skick, denna med följande klyvkniv om den hade haft någon, får se om jag avyttrar mina två andra projekt nu när jag har en som bara borde vara att köra med, å andra sidan så är det ju kul
S Snow_Stone skrev:
Fick tag på en såg i hyffsat gott skick, denna med följande klyvkniv om den hade haft någon, får se om jag avyttrar mina två andra projekt nu när jag har en som bara borde vara att köra med, å andra sidan så är det ju kul med projekt..
AGS? Var på jakt efter en sådan länge, men landade till slut en Stenberg CSB. I allt väsentligt högst motsvarande såg. Jäklar vad fint det är med gammalt gjutjärn!

T Taren43 skrev:
AGS? Var på jakt efter en sådan länge, men landade till slut en Stenberg CSB. I allt väsentligt högst motsvarande såg. Jäklar vad fint det är med gammalt gjutjärn!
Ja, det är en AGS10, var lite mek att få hem den i min v70n men skam den som ger sig.

Ja det är ju lite mer tilltalande design på dessa äldre maskiner, är bara som du säkert redan vet lite jobba att hitta på dem i någorlunda skick.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.