3 820 017 läst ·
18 067 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag behövde halvakut en magnetisk bitshållare för torx och råkade passera Biltema. Där hängde de här på en krok och glänste. Riktigt snygga och rimligt pris. Jag var glad hela vägen hem.
Bara några små nackdelar. Ganska klen magnet, sladdrig konstruktion och själva spetsen gjord i parmesan. Alltså inte fullt så illa som mjukost, men bra nära. På hyllan där de låg stod en skylt som sa ”sista chansen”, så jag gissar att Biltema som många andra blandar ihop orden risk och chans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara några små nackdelar. Ganska klen magnet, sladdrig konstruktion och själva spetsen gjord i parmesan. Alltså inte fullt så illa som mjukost, men bra nära. På hyllan där de låg stod en skylt som sa ”sista chansen”, så jag gissar att Biltema som många andra blandar ihop orden risk och chans.
Jag har magnet med hexhål som gör bitset ok magnetiskt, prova det istället?Hep skrev:
Jag behövde halvakut en magnetisk bitshållare för torx och råkade passera Biltema. Där hängde de här på en krok och glänste. Riktigt snygga och rimligt pris. Jag var glad hela vägen hem.
[bild]
https://www.prisjakt.nu/produkt.php...MI_NyHjLK4jwMVH0SRBR32OgE7EAQYDSABEgL1WfD_BwE
Den där ser bra ut men vinkelväxeln kuggar lätt över när det blir lite trögt att dra skruven. Har en exakt likadan hemma som växeln kuggar på. Har ännu inte fått tummen ur att skicka iväg växeln till metallåtervinningen trots att jag har haft den i 20+ år i lådan...B Bitterhetsakademin skrev:
Ja det verkar finnas ett visst spel i mekaniken så den är väl inte av högsta kvalitet, bitsen ser ändå ok ut så de kanske kommer till användning ändå.R roli skrev:
Hittade denna på utförsäljning och tänkte att det var ett utmärkt sätt att hålla upp till 10mm borr i min lilla 0-8mm borrchuck i svarven men jag blev inte så imponerad. 10mm var ojämt slipad och skar bara på ena skäret och betedde sig allmänt illa direkt, det kanske var ett feltänk av mig då dom verkar vara för slagskruvdragare så det kanske ska vara så.
Gav den en vanlig slipning och då gjorde den två symetriska spånor under mindre tryck så helt förgäves var det inte, förr eller senare så hade dom blivit såhär oavsett men det kändes lite fel att slipa om en ny borr 🤔
Logga in
Skapa konto
Gav den en vanlig slipning och då gjorde den två symetriska spånor under mindre tryck så helt förgäves var det inte, förr eller senare så hade dom blivit såhär oavsett men det kändes lite fel att slipa om en ny borr 🤔
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto