3 820 017 läst ·
18 067 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 698 inlägg
Säljs på Skogma, P.Lindberg och Logosol. Jag har testat den och den fungerar som det är tänkt. Sly på 10-30mm åker upp som ogräs. Bra motion också.Solvskaftet skrev:
Håller själv på att bygga en av gammalt skrot eftersom jag tycker att den är lite dyr. Får se hur den blir i slutändan.
Dagens loppisfynd, kvalitet från Wera.
Det finns tydligen samlare av dessa.
https://www.reddit.com/r/Tools/comments/18rjba5/wera_bottle_openers/?tl=sv
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns tydligen samlare av dessa.
https://www.reddit.com/r/Tools/comments/18rjba5/wera_bottle_openers/?tl=sv
/Höghus
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 698 inlägg
Kan användas till allting du vill mäta med ett fast mått. I många fall är det betydligt enklare att mäta med ett fast mått istället för att stå med måttstock eller dylikt, som just höjd och djupinställningar på diverse maskiner.Intet skrev:
Måttsatsen från CE Johansson har så fina toleranser att den används för att kalibrera andra mätverktyg emot bl.a. Denna är nog inte i den kalibern riktigt. Men kombinationsmåttsatsen är uppbyggd som så att man alltid kan kombinera olika delar för att uppnå alla mått inom ett givet intervall
Aha. Som ett bladmått + lite till?K kniv skrev:Kan användas till allting du vill mäta med ett fast mått. I många fall är det betydligt enklare att mäta med ett fast mått istället för att stå med måttstock eller dylikt, som just höjd och djupinställningar på diverse maskiner.
Måttsatsen från CE Johansson har så fina toleranser att den används för att kalibrera andra mätverktyg emot bl.a. Denna är nog inte i den kalibern riktigt. Men kombinationsmåttsatsen är uppbyggd som så att man alltid kan kombinera olika delar för att uppnå alla mått inom ett givet intervall
En sådan sats har jag aldrig sett. Tack.
Ja som ett bladmått. Men bladmått har lite lägre intervall och mindre mellan de olika stegen som kan mätasIntet skrev:
Teknikläraren på gymnasiet i Strängnäs för att herrans massa år sen var orimligt stolt över sin CE Johansson låda. Vi 15 åringar fatta ingenting. Nu skulle jag gärna ha en själv