3 821 291 läst ·
18 072 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 966 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 966 inlägg
Eftersom jag bidragit till det här med både bilder och ibland en lite ironisk hållning till det här med skyddskor så vill jag bara klargöra att Kniv i det här fallet har rätt. Man ska ha rätt skor när man renoverar och jag har fuskat med det. Jag har haft tofflor nu för att lätt slänga av mig dom när jag måste jaga ikapp treåring som gör div cirkuskonster.tveksamt skrev:
Jag hade gärna haft Blundstone med både spiktramp och tåhätta.
Rebook gör skor med komposithätta om man måste springa mycket.
Sievis kängor med spiktramp och komposit funkar utmärkt att springa i. De blev mina vinterkängor/skogskängor under småbarnstiden så funkar för skogsknopp och på lekplatsen.
Jag har sprungit i skor med stålhätta (jobbrelaterat) och det är inga större problem att nå treåringsfart men det är inte direkt kul.
Sievis kängor med spiktramp och komposit funkar utmärkt att springa i. De blev mina vinterkängor/skogskängor under småbarnstiden så funkar för skogsknopp och på lekplatsen.
Jag har sprungit i skor med stålhätta (jobbrelaterat) och det är inga större problem att nå treåringsfart men det är inte direkt kul.
Använde den vaxoljan på en arbetsbänk, inte i närheten lika bra som Osmo top oil i min mening. Möjligen att jag gjorde något fel vid applicering, men bildade aldrig en helt torr yta, utan känns fortfarande lite flottig.
Som den a-traktor mekaniker jag ofrivilligt blivit fick jag lov att tröstshoppa något efter senaste insatsen där yngsta kört in något i däcket och hade pyspunka..
Vad kan då vara mer passande än:
😎
Vad kan då vara mer passande än:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
😎
T60 hylsbit.
Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.
Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.
Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.
Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.
Jag tänker att det kanske ingår i uppdraget att skapa framtida verkstadsintäkterM mattias1343 skrev:T60 hylsbit.
Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.
Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.
Själv har jag haft en VW med insex 7 och 8 mm för att lossa oken, olika stl på fram och bakaxel. Det skapade två verktygsinköp för mig.




