Ossian K Olsson
tveksamt tveksamt skrev:
Händer det ofta att du behöver stålhätta just när du slipar gips? 😉
Eftersom jag bidragit till det här med både bilder och ibland en lite ironisk hållning till det här med skyddskor så vill jag bara klargöra att Kniv i det här fallet har rätt. Man ska ha rätt skor när man renoverar och jag har fuskat med det. Jag har haft tofflor nu för att lätt slänga av mig dom när jag måste jaga ikapp treåring som gör div cirkuskonster.

Jag hade gärna haft Blundstone med både spiktramp och tåhätta.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag har haft tofflor nu för att lätt slänga av mig dom när jag måste jaga ikapp treåring som gör div cirkuskonster.
Då kan jag rekommendera träskor. De kan man skicka iväg i farans riktning för att avstyra alla försök till konster.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Ursviken och 3 till
  • Laddar…
Rebook gör skor med komposithätta om man måste springa mycket.
Sievis kängor med spiktramp och komposit funkar utmärkt att springa i. De blev mina vinterkängor/skogskängor under småbarnstiden så funkar för skogsknopp och på lekplatsen.
Jag har sprungit i skor med stålhätta (jobbrelaterat) och det är inga större problem att nå treåringsfart men det är inte direkt kul.

Springer sällan i mina skor med tåhätta, tycker dock det är besvärligare att hitta skor som är bekväma när man står på knä.

Blå Makita caulking gun placerad på arbetsbänk, omgiven av handverktyg och tillbehör i ett garage eller verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyndade ett tillskott till makitafamiljen idag.

• Gilla
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
Verktygsbänk med tvingar från Jorgensen, bruksanvisning, burk med Nordicare vaxolja, och delar av en såg- eller arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Vad har du tänkt använda oljan på? Första gången jag ser den, men den är ju klart billigare än osmo top-oil (220kr/L mot 320kr/350ml tror jag det var).

Ekbänkskivor i garaget, 220:- för en liter på Amazon

• Gilla
slothy
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Ekbänkskivor i garaget
Nice. Gjorde samma men med osmo. Underredet är av klickgolv som någon vänlig själ skänkte bort efter att ha lagt golv.
Arbetsbänk av trä med verktyg och förvaringshylla gjord av klickgolv i ett organiserat garage.
Skapa konto

• Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
Använde den vaxoljan på en arbetsbänk, inte i närheten lika bra som Osmo top oil i min mening. Möjligen att jag gjorde något fel vid applicering, men bildade aldrig en helt torr yta, utan känns fortfarande lite flottig.

• Gilla
F_man
  • Laddar…
Som den a-traktor mekaniker jag ofrivilligt blivit fick jag lov att tröstshoppa något efter senaste insatsen där yngsta kört in något i däcket och hade pyspunka..

Vad kan då vara mer passande än:
Wera verktygssats för hjulmuttrar på ett träbord, visar tre olika verktygsdelar och deras specifikationer på förpackningen.
Skapa konto
Set med tre Wera 8790 C Wheel Impaktor-hylsor i storlekarna 17, 19 och 21 mm, i en öppen kartong på ett träbord.
Skapa konto

😎

• Gilla
  • Älska
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Jag är en svag människa.
En Dewalt handöverfräs hålls i handen framför en verktygslåda, med tillbehör och delar synliga inuti lådan.
Skapa konto

+Frässtål i träbox från Makita simmade tyvärr ur bild, men nu öppnar sig en ocean av möjligheter.

• Gilla
  • Älska
Anderscurl och 9 till
  • Laddar…
Rea på Jula i Norrköping så jag passade på att komplettera mitt första hålborrset
Verktyg och byggtillbehör från Jula, inklusive hålborrset, muttrar, arbetshandskar och energidryck, på ett arbetsbord. Rabattetiketter synliga.
Skapa konto

Och lite annat.

• Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
T60 hylsbit.

Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.

Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.

• Ledsen
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M mattias1343 skrev:
T60 hylsbit.

Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.

Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.
Jag tänker att det kanske ingår i uppdraget att skapa framtida verkstadsintäkter;)

Själv har jag haft en VW med insex 7 och 8 mm för att lossa oken, olika stl på fram och bakaxel. Det skapade två verktygsinköp för mig.

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.