pjgb pjgb skrev:
Det finns en manual på en såg som ser väldigt lika ut, kanske är samma tillverkare?
[länk]
Kanske en nyare modell, tyvärr är det annorlunda styrning på bladet och sånt som skiljer

Helt ok loppisrunda för 350 kr. Wiss högersax är jag extra nöjd med, har flera vänster men ingen grön.

Tyvärr är det krympslang och inte jordkabel, men nu har jag sån för ett antal livstider i alla fall.

• Olika byggverktyg och material i bilens bagageutrymme, inklusive en Hultafors vattenpass, kabelrullar, krympslang och flera tänger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto och 8 till
  • Laddar…
Senaste tillskottet i familjen blev en GDS 18V-750 C.
En Bosch GDS 18V-750 C mutterdragare ligger på ett träbord, utrustad med ett 18V batteri.
Skapa konto

Ville ha tag i något som var starkare än GDX'n men inte fullt så stor och tung som 18V-1000, den är lite väl tung att veva runt med när man inte behöver all den kraften. Och den var ungefär så mkt lättare och mindre som jag tänkte mig.
Två Bosch batteridrivna slagskruvdragare, GDS 18V-750 C och GDX 18V-200, på ett träbord.
Skapa konto

Två sladdlösa mutterdragare på ett träbord, en större och en mindre, använd i byggprojekt för ökad kraft och hanterbarhet.
Skapa konto

Mkt nöjd än så länge, den verkar ha rejält med kraft.

• Gilla
  • Älska
Qjanto och 6 till
  • Laddar…
Nice, funderar på att upppgradera min -250(?) 😊

Den är i klenaste laget.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sålde bort min 300 mot en 750. Svinnöjd och väldigt trevlugt format👌

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
18V-300 var det visst jag hade också - men som sagt för klen…

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
18V-300 var det visst jag hade också - men som sagt för klen…
ja, försökte ta bort släpvagnshjulen med Milwaukeemaskinen som levererar 343Nm eller om det var 344Nm utan framgång. Förstår inte hur ni lyckas ni som kör med småmaskiner 😅

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson
340Nm, pratar vi om entreprenadmaskiner? Mina bilar och släp ligger mellan 90-140Nm. Jag drar alltid åt med momentnyckel.

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
340Nm, pratar vi om entreprenadmaskiner? Mina bilar och släp ligger mellan 90-140Nm. Jag drar alltid åt med momentnyckel.
Vad man drar åt med är en sak. Vad som krävs för att få loss kan vara något annat.

• Gilla
johel572 och 7 till
  • Laddar…
10" släpvagnshjul med skruv, visst kan jag ha dragit åt lite extra då jag kör på frihand med spärrskaft, men har ganska bra känsla för vad jag drar åt. Tolka det precis som du vill :D

Det är ju inte helt ovanligt att det suttit väldigt länge, rostat etc, och då kan det ju krävas betydligt mer moment för att få loss grejerna. Ibland hysteriskt mkt mer.

Och ibland är det helt enkelt större grejer, här var det dags för renovering av bromsok samt byte av navtätningar. En fastrostad M20 som suttit sedan 80-talet kräver "lite" övertalning....
Gul lastmaskin i verkstad med bromsok demonterat för renovering, uppställt på pallbock. Verktyg och presenning på golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
Qjanto och 9 till
  • Laddar…
Eller som när jag gick bet på att få loss en hjultbult en gång och fick till slut åka till däcksverkstaden. De tog fram den ena större mutterdragaren efter den andra. Till slut bad de mig åka in i lastbilshallen istället och sen helst gå ut ur hallen tills de var klara 😂.

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Eller som när jag gick bet på att få loss en hjultbult en gång och fick till slut åka till däcksverkstaden. De tog fram den ena större mutterdragaren efter den andra. Till slut bad de mig åka in i lastbilshallen istället och sen helst gå ut ur hallen tills de var klara 😂.
När jag köper nya däck brukar jag få dem pålagda i samband med hjulskifte.
Ett halvår efter ett sådant besök skulle jag byta till säsongens däck och jag fick jävlar i det inte av en av låsmuttrarna, de måste fått hjärnsläpp när de drog fast dem.
Gav upp innan jag sabbat hylsan helt och körde till däckfirman.

"Har vi gjort dedär?! Ja det får vi fixa, men det kan ta tid"
De provade först en knack, sedan en annan, sist pekade de på en tvärs över verkstaden "är den starkare?" Och det var den, precis.

Jag slapp iaf köra till lastbilsverkstaden
😅

• Gilla
  • Haha
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar ha på lite fett, och dra med feeling.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.