3 631 846 läst · 17 354 svar
3632k läst
17,4k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag hade en bs330 innan som i princip är en lite större med samma bladstyrning. Hittade manual här: https://www.dropbox.com/s/6bivth2abf1vltu/Luna Proofy BS-330 Manual.pdf?dl=1VLJ skrev:
Senaste tillskottet i familjen blev en GDS 18V-750 C.
Ville ha tag i något som var starkare än GDX'n men inte fullt så stor och tung som 18V-1000, den är lite väl tung att veva runt med när man inte behöver all den kraften. Och den var ungefär så mkt lättare och mindre som jag tänkte mig.
Mkt nöjd än så länge, den verkar ha rejält med kraft.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ville ha tag i något som var starkare än GDX'n men inte fullt så stor och tung som 18V-1000, den är lite väl tung att veva runt med när man inte behöver all den kraften. Och den var ungefär så mkt lättare och mindre som jag tänkte mig.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Mkt nöjd än så länge, den verkar ha rejält med kraft.
10" släpvagnshjul med skruv, visst kan jag ha dragit åt lite extra då jag kör på frihand med spärrskaft, men har ganska bra känsla för vad jag drar åt. Tolka det precis som du villJonas Persson skrev:
Det är ju inte helt ovanligt att det suttit väldigt länge, rostat etc, och då kan det ju krävas betydligt mer moment för att få loss grejerna. Ibland hysteriskt mkt mer.Jonas Persson skrev:
Och ibland är det helt enkelt större grejer, här var det dags för renovering av bromsok samt byte av navtätningar. En fastrostad M20 som suttit sedan 80-talet kräver "lite" övertalning....

Logga in
Skapa konto
Eller som när jag gick bet på att få loss en hjultbult en gång och fick till slut åka till däcksverkstaden. De tog fram den ena större mutterdragaren efter den andra. Till slut bad de mig åka in i lastbilshallen istället och sen helst gå ut ur hallen tills de var klara 😂.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 626 inlägg
När jag köper nya däck brukar jag få dem pålagda i samband med hjulskifte.mexitegel skrev:
Ett halvår efter ett sådant besök skulle jag byta till säsongens däck och jag fick jävlar i det inte av en av låsmuttrarna, de måste fått hjärnsläpp när de drog fast dem.
Gav upp innan jag sabbat hylsan helt och körde till däckfirman.
"Har vi gjort dedär?! Ja det får vi fixa, men det kan ta tid"
De provade först en knack, sedan en annan, sist pekade de på en tvärs över verkstaden "är den starkare?" Och det var den, precis.
Jag slapp iaf köra till lastbilsverkstaden
😅
Jag brukar ha på lite fett, och dra med feeling.