3 582 944 läst · 17 199 svar
3583k läst
17,2k svar
Dagens verktygsinköp!
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 411 inlägg
Hämtar du mina grejer också om jag baxar ut dom?13th Marine skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/remdrivna-maskiner-bortskaenkes-hofors.549051/
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 411 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 411 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 164 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 411 inlägg
Förra helgen så var jag och husfrun på "hotellfrukost, museer och loppis"-minisemester. Denna gången hade hon större tur än mig. Så jag fick nöja mig med dessa två i klassen "bra att ha-verktyg" för det facila priset 10;- stycket. Nu fanns det ju lite fler spännande tillverkare såsom Kränzle, Bahco, Stanley och till och med Wiha, men de var allihopa miserabelt misshandlade i spetsen... Så det blev en Wera och en noname som kändes väldigt bekant i handen?
En bild före 5-56 och en bild efter. Nu är Weran värd minst det tredubbla. 😅

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
5-56 säger du, tack för tipset. 😍VidarH skrev:
Förra helgen så var jag och husfrun på "hotellfrukost, museer och loppis"-minisemester. Denna gången hade hon större tur än mig. Så jag fick nöja mig med dessa två i klassen "bra att ha-verktyg" för det facila priset 10;- stycket. Nu fanns det ju lite fler spännande tillverkare såsom Kränzle, Bahco, Stanley och till och med Wiha, men de var allihopa miserabelt misshandlade i spetsen... Så det blev en Wera och en noname som kändes väldigt bekant i handen?
[bild][bild]
Sonen har skruvat epa bromsar med allt vad han kom åt.. 🫣
Jag brukar köpa alla Wera jag snubblar över (så länge spetsen är bra) då jag vet att de ser ut som stryk med all skit som fastnat på gummit... Men efter en kort insats så är färgen återställd. Dock har jag väl haft två (av ~20) där gummit har destabiliserats antingen av ålder eller lösningsmedel.
Trevligt, trevligt. Jag plockade ut mina med. Inga band runt om förpackningarna och tigersågen som jag valde istället för cirkelsåg var begagnad och taffligt avtorkad med papper som luddatN naikon skrev: