S sturnus skrev:
You make me weekend! And... where did you buy it? Before this be available in Jula and Biltema but I don't see them now. And sometimes it's irreplaceable, for example under the hood.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0DLSK8XZS

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
[länk]
Thank you!

Blev en tur till bauhaus och åkte därifrån med en ny domkraft, har tröttnat på pappas lilla dåliga biltemadomkraft som knappt klarar av att lyfta upp min bil och saknar höjd till mina släp. Sista dagen med extrapris också, 2300kr En orange domkraft under ett släp, redo att lyfta. Bakgrunden visar hjul och betonggolv i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Blev en tur till bauhaus och åkte därifrån med en ny domkraft, har tröttnat på pappas lilla dåliga biltemadomkraft som knappt klarar av att lyfta upp min bil och saknar höjd till mina släp. Sista dagen med extrapris också, 2300kr[bild]
Jävla skit!
Den jag skulle skaffat mig finns inte inne på mitt varuhus!

tveksamt tveksamt skrev:
Jävla skit!
Dom hade två kvar i den butiken jag har närmst så hängde på låset

tveksamt tveksamt skrev:
Be dem beställa hem en om den inte finns som webvara.

S
Fario Fario skrev:
Rubank på loppis idag. Blir bra för en del träfixande.
200 spänn. Bra skick. Bra stål.

[bild]
Ah, ett tortyrredskap från skolslöjden. 😆

tveksamt tveksamt skrev:
Jävla skit!
Sikta in dig på en AC domkraft, du kommer inte ångra dig, och alla reservdelar du någonsin kan komma att behöva säljs på de fysiska bilreservdelsbutikerna om internet känns skrämmande

Illustration av en AC domkraft med numrerade delar, inklusive handtag och hjul, för bygg- och renoveringsprojekt.
Skapa konto

Rullar tyst på golven
Två svarta hjul till en domkraft, placerade på ett mörkt golv.
Skapa konto

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Sikta in dig på en AC domkraft, du kommer inte ångra dig, och alla reservdelar du någonsin kan komma att behöva säljs på de fysiska bilreservdelsbutikerna om internet känns skrämmande

[bild]
Rullar tyst på golven
[bild]
AC? Är det ett märke? Eller en återförsäljare?

Jag har egentligen inte råd att köpa verktyg just nu, men jag ville ge min företrädare/mentor en pensionspresent som han kan ha nytta av när han skruvar på en 70 år gammal bil. Och passade så klart på att köpa samma till mig själv.
Ska bli spännande att provköra på gamla rostiga skruvar, hoppas den inte går sönder på en gång.
Vevor H7 induktionsvärmare
Köpt på Ebay, ca 140 euro.

Vevor H7 induktionsvärmare i en öppen väska med kablar och manual, köpt för renovering av gammal bil.
Skapa konto

• Gilla
Lilllen och 16 till
  • Laddar…
Köpte säkerhetsutrustning i silikon. Tydligen en storlek för liten trots att jag mätte på vigselringen som jag ska låta vidga och la till ett par storlekar... Jag får göra om och göra rätt!
Hand med en grå silikonring på ringfingret, placerad på ett rutigt underlag. Ringen upplevs som för liten.
Skapa konto

jonmo jonmo skrev:
Köpte säkerhetsutrustning i silikon. Tydligen en storlek för liten trots att jag mätte på vigselringen som jag ska låta vidga och la till ett par storlekar... Jag får göra om och göra rätt!
[bild]
Tror du missförstått, skydden är liksom som en rulle från början men blir mer som en påse när du sätter på den. Det där är för att du ska bli mer uthållig..

• Haha
  • Gilla
Lilllen och 12 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tror du missförstått, skydden är liksom som en rulle från början men blir mer som en påse när du sätter på den. Det där är för att du ska bli mer uthållig..
Jag är gift sen många år. Jag förstår inte poängen med den här uthålligheten du talar om?

• Haha
  • Älska
Lilak och 3 till
  • Laddar…
Blev en borrskruvdragare och sticksåg från Dewalt häromsistens. Väldigt smäckra verktyg som sitter bra i handen och gör ett utmärkt jobb när man ska bygga. Enda anmärkningen är lite glapp i laddaren där den inte alltid indikerar rätt nivå men det kan jag leva med.

Tänkte först köpa Makita men det känns helt enkelt inte värt med hur dyra vissa av verktygen är. Nu är ju inte Dewalt direkt billig heller men ändå prisvärd i sammanhanget. Jag vill ha bra kvalite till ett rimligt pris vilket det känns som man fått.

• Dewalt borrskruvdragare med två 18V-batterier, laddare och förvaringsväska.
    Skapa konto
  • Dewalt 18V XR sticksåg med gult och svart handtag, utformad för bygge och renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
pjgb och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.