3 594 915 läst · 17 242 svar
3595k läst
17,2k svar
Dagens verktygsinköp!
Två Hultafors och en Meec. Förra contact meter lektes sönder av dottern, levt alldeles för länge nu med vanlig meterstock. Fattar inte varför det inte är vanligare med meterstockar som ligger plant mot ytan. Och på tal om plant mot ytan så hade classe lite rea på Hultafors HDC stämjärn som också ligger plant mot ytan, stört mig enormt många gånger på att handtaget kommer ivägen med nuvarande stämjärn. Och en annan sak jag stört mig på är jag jag inte får upp nycklarna till förrådet för händerna är fulla av verktyg efter något småprojekt. Väskan minskar förhoppnings den irritationen, och även om det är Meec var den för billig för att inte köpa (149 spänn)

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 842 inlägg
Blev lite smått och blandat från lidl idag, det mesta med 25% rabatt.
Vid första besöket blev detta köpt:
Pressening
Magnetlister
Digitalt skjutmått
Krysslaser
Avståndsmätare
Kniv
Fruktträden får väl nämnas i en annan tråd.
Under det andra besöket hittades några saker till:
20 meter skarvkabel
Multimeter
En väska att bära saker i
Det enda som visade sig vara ett dåligt köp var skjutmåttet, för ingen sådan fanns i förpackningen 🤨.
Vid första besöket blev detta köpt:
Pressening
Magnetlister
Digitalt skjutmått
Krysslaser
Avståndsmätare
Kniv

Logga in
Skapa konto
Fruktträden får väl nämnas i en annan tråd.
Under det andra besöket hittades några saker till:
20 meter skarvkabel
Multimeter
En väska att bära saker i

Logga in
Skapa konto
Det enda som visade sig vara ett dåligt köp var skjutmåttet, för ingen sådan fanns i förpackningen 🤨.
Tack för tipset! Jag har fler stämjärn än jag kan göra av med under flera livstider med har ändå saknat en Hulta HDC i snickarbyxorna så passade också på. Mora stämkniv funkar oftast bra men som du skriver är det trevligt att kunna stämma helt parallellt med ryggen mot ämnet 👌🏻😊T Trafikverket1 skrev:Två Hultafors och en Meec. Förra contact meter lektes sönder av dottern, levt alldeles för länge nu med vanlig meterstock. Fattar inte varför det inte är vanligare med meterstockar som ligger plant mot ytan. Och på tal om plant mot ytan så hade classe lite rea på Hultafors HDC stämjärn som också ligger plant mot ytan, stört mig enormt många gånger på att handtaget kommer ivägen med nuvarande stämjärn. Och en annan sak jag stört mig på är jag jag inte får upp nycklarna till förrådet för händerna är fulla av verktyg efter något småprojekt. Väskan minskar förhoppnings den irritationen, och även om det är Meec var den för billig för att inte köpa (149 spänn)
[bild]
https://www.clasohlson.com/se/Stamjarn-Hultafors-HDC/p/41-1970
Jag brukar handla läder från Tjäders. Länk till spill som funkar för mindre: https://www.tjaderlader.se/laderspill-fettad-natur-ca-2-8-mm-vegetabitnanowire skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 842 inlägg