Hennke85 Hennke85 skrev:
Svärföräldrarna som ändå var i Göteborg fick rycka ut och köpa mig en ny klocka i helgen 😆

[bild]
Blir inte klockan lite klumpig med den där skruvdragarmackapären om handleden? 😉

• Haha
  • Gilla
Hennke85 och 2 till
  • Laddar…
Åkte förbi Jula och införskaffade mig min första hålborrsats, duger åt mig och går att komplettera/byta vid slitage. Lite go dricka därifrån också.
Filtret från Bauhaus.
Hålborrsats från Bosch, filter från Nilfisk och energi напиток från Jula på en arbetsbänk med verktyg och ritningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Blir inte klockan lite klumpig med den där skruvdragarmackapären om handleden? 😉
Den där borrleksaken, den kan ungarna få leka med 😆

Hennke85 Hennke85 skrev:
Den där borrleksaken, den kan ungarna få leka med 😆
Tolkar jag det som att hålborren är dåliga? Prishoppet upp till nästa nivå är för stor för mig att bära.

FreQa FreQa skrev:
Tolkar jag det som att hålborren är dåliga? Prishoppet upp till nästa nivå är för stor för mig att bära.
Menar han inte att ungarna får ta skruvdragaren och han tar klockan? 🤔😉

FredrikR FredrikR skrev:
Menar han inte att ungarna får ta skruvdragaren och han tar klockan? 🤔😉
Typ så var det väl tänkt, men det får bli tvärt om. När man grejar hemma så ska man inte stressa genom att kolla på klockan jämt 😁

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Det var skrivdragaren jag menade.
Det är bra hålsågar, vi kör med dom på jobbet. Själv har jag en sats jag köpte på Cheapy eller Jem o fix och de funkar de med för sällanjobb.

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Två Hultafors och en Meec. Förra contact meter lektes sönder av dottern, levt alldeles för länge nu med vanlig meterstock. Fattar inte varför det inte är vanligare med meterstockar som ligger plant mot ytan. Och på tal om plant mot ytan så hade classe lite rea på Hultafors HDC stämjärn som också ligger plant mot ytan, stört mig enormt många gånger på att handtaget kommer ivägen med nuvarande stämjärn. Och en annan sak jag stört mig på är jag jag inte får upp nycklarna till förrådet för händerna är fulla av verktyg efter något småprojekt. Väskan minskar förhoppnings den irritationen, och även om det är Meec var den för billig för att inte köpa (149 spänn)

En svart Meec verktygsväska på ett bord innehåller en meterstock och ett stämjärn. I bakgrunden syns blommor och köksdetaljer.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
pfb och 1 till
  • Laddar…
Blivande eggskydd anlände med posten igår Råläderbitar på ett bord för att tillverka eggskydd, bredvid en kartong.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Moltas och 13 till
  • Laddar…
Blev lite smått och blandat från lidl idag, det mesta med 25% rabatt.

Vid första besöket blev detta köpt:
Pressening
Magnetlister
Digitalt skjutmått
Krysslaser
Avståndsmätare
Kniv
Inköp från Lidl på bilsäte: presenning, verktygslådor från Parkside, ryggsäck, och lådor med fruktträd.
Skapa konto

Fruktträden får väl nämnas i en annan tråd.

Under det andra besöket hittades några saker till:
20 meter skarvkabel
Multimeter
En väska att bära saker i
Multimeter, verktygsväska och skarvkabel från Parkside ligger i bilens bagageutrymme.
Skapa konto

Det enda som visade sig vara ett dåligt köp var skjutmåttet, för ingen sådan fanns i förpackningen 🤨.

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Blivande eggskydd anlände med posten igår[bild]
Ser tjockt och fint ut! Är också i behov, vars handlade du ifrån?

T Trafikverket1 skrev:
Två Hultafors och en Meec. Förra contact meter lektes sönder av dottern, levt alldeles för länge nu med vanlig meterstock. Fattar inte varför det inte är vanligare med meterstockar som ligger plant mot ytan. Och på tal om plant mot ytan så hade classe lite rea på Hultafors HDC stämjärn som också ligger plant mot ytan, stört mig enormt många gånger på att handtaget kommer ivägen med nuvarande stämjärn. Och en annan sak jag stört mig på är jag jag inte får upp nycklarna till förrådet för händerna är fulla av verktyg efter något småprojekt. Väskan minskar förhoppnings den irritationen, och även om det är Meec var den för billig för att inte köpa (149 spänn)

[bild]
Tack för tipset! Jag har fler stämjärn än jag kan göra av med under flera livstider med har ändå saknat en Hulta HDC i snickarbyxorna så passade också på. Mora stämkniv funkar oftast bra men som du skriver är det trevligt att kunna stämma helt parallellt med ryggen mot ämnet 👌🏻😊
https://www.clasohlson.com/se/Stamjarn-Hultafors-HDC/p/41-1970

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ser tjockt och fint ut! Är också i behov, vars handlade du ifrån?
Tjäders, är lite olika storlek på spillbitarna, ibland är det topp, ibland lite mer flopp. :)
Kan tänka mig sambeställa en större bit och dela om du vill.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Absolut! En halv hel tjock eller liknande kan jsg tänka mig 🤗

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.