3 598 192 läst · 17 244 svar
3598k läst
17,2k svar
Dagens verktygsinköp!
Ja den är borta nu, även om det är väldigt bekvämt att växla mellan skum och avspolning. 🙌ullberg skrev:
Är det växlaren som ställer till det tycker jag du ska sluta med den - det är ju inte direkt jobbigt att byta med snabbkopplingen…
…speciellt inte om man använder ett kompakt handtag som jag också slår ett slag för, mitt är en billig variant men har hållit utmärkt trots frekvent användning av foamlance. Sen jag köpte det till min kärcher har jag inte ens övervägt att byta tillbaka till mitt långa handtag (likadant som det du visade ovan). Det har suttit i sin hållare på tvätten och det enda jag använt det till är att ställa trycket med fjärren. Sen några månader har jag opererat bort fjärren från handtaget och nu hänger fjärren i ett buntband på tvätten och resten av kärcherhantaget är lagt på hyllan för att troligen aldrig användas igen.
/U
Verktygstokig
· Halland
· 7 844 inlägg
Fyndade ett ci fall på tradera.
Orginalslipningen är, som ni ser på bilderna, usel, men en liten stund på tormeken och sen en stund med stenar+slipstav på insidan så är de riktigt bra.
Orginalslipningen är, som ni ser på bilderna, usel, men en liten stund på tormeken och sen en stund med stenar+slipstav på insidan så är de riktigt bra.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Volvo V70 1.6d drivE
Då den gamle snikforden valde att dö under en flytthjälp så var jag tvungen att köpa en ny gammal bil. Så det blev en lika gammal snikvolvo istället. Som råkar ha samma motor vilket gör att jag är bekväm med dess brist på wroooom som många andra gnäller på. 109 friska hästar är fortfarande bättre än 89 döende hästar som i forden...
Verktygsköp 2, en vecka sedan;
Ctek mxs 10
Jag letade och letade i garaget efter min gamla laddare. Men nej. Såg att Jula hade rea och då hade jag valet att få en som duger billigt eller så får jag en bättre för samma pengar. Det blev den större av dem. Jag har deras connect på forden och monterade även på volvon nu.
Verktygsköp 3, igår;
Lidl hade lite godis jag plockade med mig hem. Ett spärrnyckelset jag inte behöver gråta över om jag drar sönder det är najs. Adapterset för att äntra hjulen är något jag saknar då den gamla maskinen dog för några år sedan... Och jag har svurit över att mina armar är för korta för att tvätta insidan av framrutan bekvämt. Och så hittade jag ett bälte. "Fan edition" låter exklusivare än det är gissar jag.
Verktygsköp 4, igår;
Olja, oljefilter och luftfilter. Samt lakrits och hallon-båtar för att hålla humöret uppe under tiden.
Ska just köra oljan varm och byta. Önska mig lycka till...😉