Ursviken Ursviken skrev:
Ett stycke Bosch GCM 10 SD kap och gersåg samt stativ GTA 3800 för 1 230 kr ropades in på Tradera.
En sådan har jag. Tips är att renovera strömmatningen genom gejdern innan du börjar bli beroende av den. Har bytt min två gånger sedan 2005. Vanliga sladdställ 2x 1,0 mm², 5 m av god kvalitet funkar fint

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
En sådan har jag. Tips är att renovera strömmatningen genom gejdern innan du börjar bli beroende av den. Har bytt min två gånger sedan 2005. Vanliga sladdställ 2x 1,0 mm², 5 m av god kvalitet funkar fint
Tack för tipset.

Gick nyss en GOF 1250 från 2023 med knäckt fäste till höjdlåsningen för 2850:- på tradera.
Tänkte buda men frakt och ny del från service så blev det för nära nypris med endast 1000:- i skillnad.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
O
AXS AXS skrev:
Bauhaus sickla hade även dom en stor hög med bosch i söndags. Inte så imponerad över priserna, men det bästa hade nog gått.

Kul fynd!

Tydligen har de kört 15-45 % innan och sänkte till 50% idag. Så jag hade ren och skär tur. Dessutom så sparkade jag in i lådan pga klumpig för den stod på golvet. Först trodde jag att det var en sänksåg men det var tydligen fräsen, så det blev en sån!

Efter att snabblåsningsmekanismen i plast återigen gått sönder på den dyra Ryobi-sticksågen köpte jag billigast möjliga ersättare där man skruvar fast sågbladet i en hållare helt i metall.

Grå MEEC-sticksåg med metallhållare för sågbladet, placerad på en ljus träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
En batterikompressor till tryckluftspistolerna. Har nackdelarna man kan tänka sig med en liten klen kompressor. Men viktigast, också fördelarna och helt ok ljudnivå. Nu slipper jag sukta efter batteripistoler i alla valörer 😅

• Batteridriven kompressor ansluten till en tryckluftspistol på en arbetsbänk, med verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Bilden visar en Metabo batterikompressor för tryckluftspistoler med tryckmätare och anslutning för blå luftslang.
    Skapa konto
  • Batterikompressor med Metabo batteri och en etikett som visar ljudnivå på 92 dB samt specifikationer som 8 bar tryck och 5 liters kapacitet.
    Skapa konto
  • Gilla
Bomba och 20 till
  • Laddar…
Förpackningar med en Wagner SteamForce Plus tapetborttagare, ett Mirka HandyKit och en färgskrapa ligger på en filt på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Sson85 och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
En batterikompressor till tryckluftspistolerna. Har nackdelarna man kan tänka sig med en liten klen kompressor. Men viktigast, också fördelarna och helt ok ljudnivå. Nu slipper jag sukta efter batteripistoler i alla valörer 😅
Det där var ju smart, hur länge räcker ett batteri? (Förstår att det är lite som att fråga hur långt ett snöre är - men ändå?)

N naikon skrev:
[bild]
Recension av slipklossen sen tack 🙏🏻

• Gilla
naikon
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det där var ju smart, hur länge räcker ett batteri? (Förstår att det är lite som att fråga hur långt ett snöre är - men ändå?)
Det beror väl på vad för flöde som används. För att skjuta 23G som på bilden ungefär hur länge som helst skulle jag tro. Ersätter inte en nätansluten till mycket annat än pistoler och däckpumpning skulle jag tro

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nä, det förstår jag att det inte går att blästra med den 😀. Blir nog inte så mycket mer än skjuta list och pumpa däck här 👍.

mexitegel mexitegel skrev:
Nä, det förstår jag att det inte går att blästra med den 😀. Blir nog inte så mycket mer än skjuta list och pumpa däck här 👍.
Ja, eller hur. Gör den bara dom två bra finns andra maskiner för när den inte räcker till 😊

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
N naikon skrev:
Några veckor fram, men ska försöka komma ihåg! "Guds gåva till mänskligheten" enligt denna tråden kan ju inte vara ett dåligt betyg tänker jag 😁 [länk]
Har en annan variant av klossen, helt grym. Har slipat alla väggar i huset med den + grovis. Lätt ett av de mest använda verktygen. Grym tapetborttagare också, har gått varm (ha!) här hemma!

• Älska
naikon
  • Laddar…
Dagens fynd, en knappt inkörd OF E 1229 med lärobok och allt för 1000 riksdaler. Metabo OF E 1229 överfräs med tillbehör, en låda med verktyg, skiftnyckel och boken "Fräshandboken" av Hans Mårtensson på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.