Mindre motstånd med hjul när du för ett ämne förbi dem eftersom de rullar; en featherboard har ju lameller som ”skrapar” mot ämnet istället.
Den nedhållande effekten är väl likvärdig skulle jag tro.

Med hjul kan man dessutom få ytterligare en fördel, Jessem har tagit fram rullar som är något vinklade in mot anhållet (på bordssågen eller fräsbordet t ex) vilket innebär att ämnet trycks mot anhållet vilket underlättar och förbättrar bearbetningen.
Utöver Jessem har också Felder — och säkert andra också — rullar med den funktionen.

//Ronnie

• Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Du glömde citera.
man citerar inte om det inte är inlägg i mellan forum kutym

K
K Kling 1 skrev:
Du glömde citera.
useless useless skrev:
Du glömde reglerna.

§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt
När är det nödvändigt och vem avgör detta?😃

• Arg
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
K
K Kling 1 skrev:
Du glömde citera.
useless useless skrev:
Du glömde reglerna.

§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt
När är det nödvändigt och vem avgör detta?😃
M maria01 skrev:
man citerar inte om det inte är inlägg i mellan forum kutym
Eftersom det inte var citerat kan jag inte veta vem du svarat och därmed inte heller avgöra om det finns inlägg däremellan.

• Arg
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
FRS05 och 2 till
  • Laddar…
En enkel arbetslampa på rea
Förpackning av en arbetslampa LED med specifikationer: 2550 lumen, 120° spridning, 4000 K, 30 W, 230 V AC.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Sonen har börjat med cross och det har ju öppnat upp en helt ny del utav verktygsinköpen.
Konstaterade fort att en buss vill jag inte ha utan får bli ett släp men separat ombytesdel och som även får plats med två snöskotrar.

Hitta ett fint på blocket. Tyvärr har jag inte hunnit bygga mellanväggen för skotrarna är på service och vore ju snopet om man bygger det för litet så man inte får in tunneln under sittdelen
[bild]

Nu skall ungen på läger till helgen och över lovet så fick montera in värmaren lite sådär och provisoriskt få in det nödvändigaste.
Framöver så skall hela skåpet kläs in med matta. Bättre fast förvaring och tanken är att alla verktyg skall vara på en verktygstavla när man öppnar upp stora luckan.
Fick lite tid över på jobbet så kunde ställa in vagnen inomhus och fixa tätskiktet på taket Tätskikt applicerat på vagnens tak i ett lagerutrymme med byggfordon och förvaringslådor i bakgrunden.
Skapa konto

Även insida än har fått sig en uppgradering. Mellanväggen gjord dragit på plugs på allt. Den stora dörren slog jag igen helt och hållet och fogade igen då jag inte så någon riktigt anledning till att kunna öppna den. Interiör av en träbeklädd vagn med verktyg och mellanvägg, förberedd för uppgradering med nålfiltmatta och elinstallationer.
Skapa konto

Sedan på med nålfiltmatta på allt. Gjorde olika segment så man kunde limma den mesta utanför. Gillar dessutom mötet när det blir invikt kant.
Interiör av en vagn med nålfiltmatta på golv och väggar, samt en dörr i bakgrunden delvis öppen med en lampa på golvet.
Skapa konto

Invändig bild av en renoverad vagn med nålfiltmatta på väggar och golv.
Skapa konto

Skall bara batterier, div hållare, värmare, laddström och belysning in

• Gilla
  • Wow
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
O
Bosch Professionell överhandsfräs i en blå förvaringslåda med tillbehör och manualer.
Skapa konto

Har gjort ett fynd tror jag. Bauhaus Bernstorp hade utförsäljning av Bosch Professionell. Så jag köpte en helt ny överhandsfräs.

https://www.bauhaus.se/handoverfras...b9NrZ-DrRq8AOxoCn6AQAvD_BwE#go-to-description

50% rabatt plus ytterligare 10% rabatt för att jag följer Bauhaus på Instagram gav priset 2202 kr.

• Gilla
  • Wow
Bomba och 11 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Har gjort ett fynd tror jag. Bauhaus Bernstorp hade utförsäljning av Bosch Professionell. Så jag köpte en helt ny överhandsfräs.

[länk]

50% rabatt plus ytterligare 10% rabatt för att jag följer Bauhaus på Instagram gav priset 2202 kr.
Något annat kul där?

O
O olofh skrev:
Något annat kul där?
Det var lite utplockat men någon större vinkelslip, några slipmaskiner, lite 12v maskiner och en tigersåg var nog det andra jag pillade på lite. Fanns både nytt och utställningsexemplar.

O Ossian K Olsson skrev:
[bild]

[länk]

Vilket kap! Köpte min likadana för 2.795:- för några år sedan på kampanj. Den funkar lika bra handhållen som monterat i fräsbord. Bra spånsug.

• Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
[bild]

[länk]

4600 i webbutik 👀

AXS
Bauhaus sickla hade även dom en stor hög med bosch i söndags. Inte så imponerad över priserna, men det bästa hade nog gått.

Kul fynd!

Knepigt att dom inte kör samma kampanj i alla butiker, snudd på diskriminering!

Ett stycke Bosch GCM 10 SD kap och gersåg samt stativ GTA 3800 för 1 230 kr ropades in på Tradera.

• Gilla
Beskow93 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.