T
Skjutmåttet ser väldigt likt ut det jag handlat på Clas Ohlson. Helt ok precision och äter inte batteri, så jag har varit nöjd med mitt i flera år.

Displayen är lite svår att se med gamla gubbaögon om inte ljuset är bra, men det är många verktyg som har börjat visa samma symptom ;)

• Gilla
  • Älska
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
Jo, det där med verktyg som blir svårare att använda för att de blivit suddiga känner jag igen. Som tur är hittade jag skyddsglasögon på Biltema med inbyggda läsglasögon. Så nu ser jag när fingrarna är i farozonen i alla fall. 😄

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Han är lite konstig den där bezos, jag hade inget behov av att få detta innan jul då det är ”presenter” till mig själv, men det alternativet fanns inte så Airmee levererade som vanligt snabbt utan problem trots att det är söndag kväll - två av tre prylar är beställda imorse(!)

Paket med två Bessey-spännare, Milwaukee fällkniv, och Bosch borrset på ett träbord bredvid en surfplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/U

• Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
C
Bart Bart skrev:
Tre nya klingor till bordsågen. 260 mm, 40 och 60 tänder. Samt ett med 24 tänder och flata tänder.
Slog själv till igår och beställde en Saxton-klinga till bordssågen på prov.
Men tyckte det var tunt med sortimentet på klyvklingor (= fanns bara denna 24-tands).

Ett par restade reducerhylsor dök upp idag så nu väntar jag bara på ett par haknycklar som jag beställde i förrgår så borde svarvarsenalen vara komplett för ett tag. Förpackningar och en reducerhylsa för borr på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
Hennke85 Hennke85 skrev:
borde svarvarsenalen vara komplett för ett tag.[bild]
Den är alldeles säkert bara komplett tills du påbörjar nästa svarv-projekt, riktig materialsport 😉

Redigerat:
  • Haha
Hennke85
  • Laddar…
Jonas Persson
Hennke85 Hennke85 skrev:
Ett par restade reducerhylsor dök upp idag så nu väntar jag bara på ett par haknycklar som jag beställde i förrgår så borde svarvarsenalen vara komplett för ett tag.[bild]
"...vara komplett för ett tag" = "vara komplett för detta år", så länge borde man klara av😎

En automatikschlauchtrommel
Förpackning till en Güde automatisk slangvinda, 15 meter, på en arbetsbänk.
Skapa konto

En arbetsbänk med verktyg, inklusive en borrmaskin, skyddsglasögon och en kapsåg, upplyst av en grön laserlinje.
Skapa konto

Borren från Epa får hjälpa till
Borr från Epa, installationsborr 8 mm för betong och tegel, pris 2,25, i orange förpackning.
Skapa konto

Automatisk slangvinda och kompressor från märket Epa under ett arbetsbord i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Appendix och 20 till
  • Laddar…
ralvejd
Dök upp idag. En dewalt då min gröna bosch har så kassa karborreplattor att inget slippapper sitter fast trotts köp av ett antal nya vid olika tidpunkter.
Nästan så jag tror borsch gör det medvetet.

Hoppas denna är bättre.

Bild av en Dewalt DWE6423-QS excenterslip 125mm, presenterad som bästsäljare på en webbutik, pris 1077,42 kr. Visas med en leveransdag.
Skapa konto

• Gilla
K_arlstrom och 1 till
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Dök upp idag. En dewalt då min gröna bosch har så kassa karborreplattor att inget slippapper sitter fast trotts köp av ett antal nya vid olika tidpunkter.
Nästan så jag tror borsch gör det medvetet.

Hoppas denna är bättre.

[bild]
Man kan köpa nya kardborreplattor? 🤔

• Gilla
Silkesnusa och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
…och ”pad-savers” så att man slipper köpa nya plattor.

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
T
Ramnemark Ramnemark skrev:
Är det en fråga...?

ralvejd skriver ju att han gjort det flera gånger.

Annars har de flesta tillverkare det som reservdel och man kan välja hårdhet på plattan om man vill ha hårdare eller mjukare.

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Är det en fråga...?

ralvejd skriver ju att han gjort det flera gånger.

Annars har de flesta tillverkare det som reservdel och man kan välja hårdhet på plattan om man vill ha hårdare eller mjukare.
Vid första läsning tolkade jag det som att han hade köpt nya slippapper vid flertalet tillfällen.

Det var ingen fråga

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
ralvejd
Det är nya plattor jag köpt, de som säljs som reservdel. Tröttnat på borsch, grön eller blå alla går sönder. Provar min lycka i dewalt, makita och ryobi.

ralvejd ralvejd skrev:
Tröttnat på borsch, grön eller blå alla går sönder.
Om många blå Bosch har gått sönder för dig gissar jag att du antingen har en väldig otur eller använder maskinerna på ett olämpligt sätt.

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.