3 308 709 läst · 16 430 svar
3309k läst
16,4k svar
Dagens verktygsinköp!
Köpte samma men inte hunnit testa den än. Glöm inte registrera den hos Bosch för 3 års garanti.F F_man skrev:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/pro360/
Vad bra. Du är ju inbiten träskomissbrukare och nu har du skydd för tårna som ju fattas på vanliga träskor. Det innebär att jag inte längre behöver hålla färdigsnickrade protes-tår i lager åt digDennisCA skrev:
Mitt senaste verktygsinköp. Upphittat på skroten. Vad skulle man kunna hitta på med den här?
350 watt, 2800 varv i minuten trefas. Fabrikat AEG.
Min tanke är att använda den för mindre slipverktyg i stället för borrmaskin med ställning. Borrmaskier brukar ha litet för klena lager för att belastas i sidled med slipning och polering.
350 watt, 2800 varv i minuten trefas. Fabrikat AEG.
Min tanke är att använda den för mindre slipverktyg i stället för borrmaskin med ställning. Borrmaskier brukar ha litet för klena lager för att belastas i sidled med slipning och polering.
Återigen tyckte jag synd om mig själv. Vilken tur då att jag hade en massa bonus från jobbet som man bara kan ta ut som presentkort. Efter att ha funderat på saken i ett halvår fattades beslutet och jag lade allt på Clas Ohlson och köpte en Tormek T-8. Det är rent och skärt prylbögeri. Jag har absolut inte något legitimt behov av den, men det går ju att ordna.
Tyvärr hade de inte jiggarna jag ville ha så det får bli någon annan leverantör.
Tyvärr hade de inte jiggarna jag ville ha så det får bli någon annan leverantör.
Vi verktygssexuella gillar prylbögeri!!
Har varit nära att klippa eb T8 länge, har använding men har också massor av diamantstenar man redan köpt in sig på.
Blev det svarta modellen?
Har varit nära att klippa eb T8 länge, har använding men har också massor av diamantstenar man redan köpt in sig på.
Blev det svarta modellen?
Lite MFT-tillbehör jag suktat efter länge;
Två stopp och fler distanspluttar från Benchdogs samt två svarta ”horisontaltvingar” från Alixpress.
Benchdogs var som vanligt riktigt bra kvalitet men jag är positivt överraskad över tvingarna som levererar över förväntan. De senare har inte perfekt passform i bänkhålen men ändå tillräckligt och mekanismen känns robust så ångrar inte att jag snålade jmf Bessy som kostar tre ggr mer.
Förhoppningen med pluttarna är att jag nu har tillräckligt många så de kan ersätta att såga på liggunderlag 😅
Två stopp och fler distanspluttar från Benchdogs samt två svarta ”horisontaltvingar” från Alixpress.
Benchdogs var som vanligt riktigt bra kvalitet men jag är positivt överraskad över tvingarna som levererar över förväntan. De senare har inte perfekt passform i bänkhålen men ändå tillräckligt och mekanismen känns robust så ångrar inte att jag snålade jmf Bessy som kostar tre ggr mer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förhoppningen med pluttarna är att jag nu har tillräckligt många så de kan ersätta att såga på liggunderlag 😅
Nej någon jäkla ordning får det vara, det var ändå T4 jag tänkte köpa från början. Vanliga blå blev det. Men idag har jag köpt jiggarna på Jula.SamiHus skrev:
Räknas dominon som ett MFT-tillbehör? Isf måste jag köpa ett MFT eftersom jag redan har tillbehöret 😇nanowire skrev:Lite MFT-tillbehör jag suktat efter länge;
[bild]