1 375 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Dämpa ljudet med akustikpaneler - priser, montering och bästa valen för ditt hem
På konsumentens sida
· 3 245 inlägg
Vill du få en mer dämpad ljudnivå i sovrummet eller skapa en mer dämpad miljö i ett vardagsrum med högt i tak är akustikpaneler en väg att gå.
Du kan läsa artikeln här: Dämpa ljudet med akustikpaneler - priser, montering och bästa valen för ditt hem
Du kan läsa artikeln här: Dämpa ljudet med akustikpaneler - priser, montering och bästa valen för ditt hem
Med minsta kännedom om akustik inser man att det här bara är blaj. Att dämpa ljud är enkelt, att dämpa korrekt är en vetenskap. Ingenstans i artikeln står det något om vilka frekvenser som ska dämpas, ej heller någon om hur mycket en panel förmodas dämpa.
"Jag känner inte till att det skulle vara någon större skillnad mellan materialen, utan det är ljudklassningen som avgör." "Placerar du en fåtölj mot väggen mellan dessa, och sätter dig och lyssnar, hör du stor skillnad från innan." Det här är så diffust (pun intended) formulerat att det är svårt att ta det på allvar.
"Jag känner inte till att det skulle vara någon större skillnad mellan materialen, utan det är ljudklassningen som avgör." "Placerar du en fåtölj mot väggen mellan dessa, och sätter dig och lyssnar, hör du stor skillnad från innan." Det här är så diffust (pun intended) formulerat att det är svårt att ta det på allvar.
Håller med dig!H HenrikTornquist skrev:Med minsta kännedom om akustik inser man att det här bara är blaj. Att dämpa ljud är enkelt, att dämpa korrekt är en vetenskap. Ingenstans i artikeln står det något om vilka frekvenser som ska dämpas, ej heller någon om hur mycket en panel förmodas dämpa.
Sedan verkar produkten mer vara en diffusor och inte direkt en absorbent.
Klicka här för att svara