Däckfråga åkgräsklippare

2k läst  33 svar

1. R
    Medlem Nivå 12
  2. R
    Medlem Nivå 12
    Kan man ha punkaspray i ett slanglöst däck?

3. R
    Medlem Nivå 12
  4. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Ja, alla vanliga bilhjul är slanglösa och punkaspray finns till och med som originaltillbehör istället för reservhjul till en del bilar.

• Laddar…
  5. R
    Medlem Nivå 12
    Vet inte vad jag ska köra med, slang eller spray?
    Hur länge håller spray?

Redigerat 20 apr 19:33
  6. H
    Medlem · Nivå 7
    Har däcket varit utan luft och stått så ett tag kan det räcka med att tömma ur all luft, snurra däcket på fälgen lite och sen fylla på luft.

Innerslang kan du hitta lite varstans. Punkaspray fungerar säkert också men det funkar bäst om det får fördelas inne i hjulet då man kör.
    Jag skulle kört på slang för att slippa kletet som blir om det inte håller tätt.

7. R
    Medlem Nivå 12
    Hittar ingen bra slang

8. D
    Medlem · Nivå 18
    Slangar finns att få tag i. Den måste ju inte vara exakt rätt heller.

9. R
    Medlem Nivå 12
  10. D
    Medlem · Nivå 18
    Det var tydligen en lite udda dimension. Kolla meden däckverkstad eller gräsklipparverkstad, de kan fixa det. Annars verkar 15*6-6 vara en vanlig dimension. Den kan funka.

Edit: Dåligt råd, jag rörde till det.

Redigerat 20 apr 23:16
  11. H
    Medlem · Nivå 11
  12. R
    Medlem Nivå 12
    Va står 8 för?

13. L
    Medlem · Nivå 10
    Fälgdiameter = 8 tum

14. D
    Medlem · Nivå 18
    Mitt tidigare råd var inte genomtänkt.

13*5-8. Där 13 är däckets höjd, 5 Däckets bredd och 8 innerdiameter. Allt i tum. Det är med andra ord ett lågprofil däck. Ett däck till en monkeybike är 3,5” vilket nog är för smalt i det här däcket.

15. A
    Medlem · Nivå 14
    Är fälgarna i plast, troligtvis läcker det mellan däck och fälg, ta dom till en däckfirma kom kanske lägga lim emellan.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: