Däckfråga åkgräsklippare

2k läst  33 svar

1. R
    Medlem Nivå 12
  2. G
    Medlem Nivå 6
    Om jag förstår rätt så är däcket som slutar på -6 avsett för fälg med 6" diameter och -8 passar fälg med 8" diameter. Isf är svaret nej.

3. R
    Medlem Nivå 12
    Fan

4. R
    Medlem Nivå 12
    Jag har pyspunka och när jag lägger däcket under vatten kommer det bubblor i skarven mellan fälg och däck. Fälgen har ingen skada och har inte innerslang vilket är synd då de är billigt att laga
    Däckbyte är enda sättet eller funkar silikon?

5. Q
    Medlem · Nivå 8
    Lägg i en slang.

6. R
    Medlem Nivå 12
    Hmm okej men hur hittar man en slang vars nippel sitter där den nuvarande sitter?
    Sliter man loss den nuvarande nippeln för att lämna plats åt slangens nippel?
    Söker man efter slangen genom att använda däckdimensionen 13x5.00-8?

7. G
    Medlem Nivå 6
    Ja, om det är slanglösa däck så tar du bort den befintliga ventilen och låter slangens ventil komma ut där.

8. G
    Medlem Nivå 6
    Om det är måttlig pyspunka borde punkasprej funka.

9. A
    Medlem · Nivå 18
    Punkaspray kanske? Det har tidigare varit ett vedertaget sätt att reparera även bildäck att stoppa i innerslang. Då tar man ut nippeln och sticker ut slangens ventil genom samma hål. Får du bara tag på rätt slang skall det inte vara ett problem.

• Laddar…
  10. D
    Medlem · Nivå 18
    Det är inte så petigt med slangdimensionen. Kolla med en gummiverkstad så kan de nog plocka fram en slang som funkar.

11. R
    Medlem Nivå 12
  12. G
    Medlem Nivå 6
    Någon av de två som slutar på 8. En har rak, andra böjd ventil. Välj den som passar din fälg bäst (ventilhålets placering alltså).

13. K
    Medlem Nivå 10
    Jag har kört med punkteringsspray i mina gräsklippardäck, fungerar utmärkt.

14. R
    Medlem Nivå 12
    Aha

15. R
    Medlem Nivå 12
    Tack alla

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: