Vi hade visning i december 2019, precis innan jul. "Alla" tyckte vi var galna men det var det enda huset ute på marknaden i området och huset blev det mest "klickade" i Göteborg på Hemnet den perioden (fler "klick" än en superdesignad våning på Östermalm som det skrev som i diverse bloggar etc). Det var nästan 40 st sällskap inbokade på visningarna (vi fick sätta in en extra visning om jag kommer ihåg rätt) och vi fick ett m2-pris som var högre än vad t.om mäklaren räknat med (tittar man på Hemnet så är m2-priset i topp 10 i vårt område och då är det statistik från nästan 800 försäljningar) så för oss var "sämsta perioden" superbra!

• Gilla
jonas.o och 4 till
  • Laddar…
Vi köpte huset jag nu äger i december, mäklaren trodde att det gav ca hälften så många spekulanter och därmed drog ner priset ca 20%.

Men som köpare är det ju bara positivt, även om jul och nyårsledigheten gick åt till att renovera :)

• Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
GlennB GlennB skrev:
Vi köpte huset jag nu äger i december, mäklaren trodde att det gav ca hälften så många spekulanter och därmed drog ner priset ca 20%.

Men som köpare är det ju bara positivt, även om jul och nyårsledigheten gick åt till att renovera :)
Snabbt tillträde.

• Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
Själv var jag på visning en regnig dag i september. Jag var också ensam budgivare. Så väder och årstid hindrade inte mig, med skulle det vara stylat skulle jag vänt i dörren.

• Gilla
jonas.o
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Snabbt tillträde.
Med "köpte" syftar jag ju på när pappren skrevs på, och sen var tillträdet samma dag, 12 december om jag minns rätt.

Men snabbt gick det, säljaren forcerade på..

• Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.