Cylindergräsklippare

469 läst  9 svar

1. SKJB021
    Trädgårdsfixare · Nivå 7
    Vilken cylindergräsklippare är mest prisvärd?

Redigerat 6 maj 18:31
  2. M
    Medlem Nivå 2
    Den billigaste cylinderklippare som uppfyller dina krav skulle jag se som mest prisvärd. Det är nog tyvärr svårt för någon att ge ett mer precist svar utan att veta något mer om vad du vill ha ut av ett eventuellt köp.

• Laddar…
  3. SKJB021
    Trädgårdsfixare · Nivå 7
    Det är en fråga, den är riktad till den som läser frågan, alltså din åsikt om den mest prisvärda cylindergräsklipparen. Sedan bildar jag min uppfattning utefter förslagen jag får.

4. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 12
    Beror väl på hur mycket gräs som ska klippas?

Finns väl tre olika varianter, handjagare, motordriven med en cylinder men knuffad framför sig, och flera cylindrar på en åkgräsklippare....

5. M
    Medlem Nivå 2
    Ah då var det lätt, Bosch ahm 30 !

• Laddar…
  6. SKJB021
    Trädgårdsfixare · Nivå 7
    Framförallt handjagare eller batterivariant jag tänker mig.

7. L
    Husägare Nivå 1
    Gardena Accu 380 Li

• Laddar…
  8. C
    Medlem · Nivå 15
    Låter fånigt kanske, men handjagare = utan tvivel en begagnad veteranklippare. Köpte en 40-talsklippare på blocket för 800 kr om jag minns rätt, efter att totalt ha ruttnat på det smäck som tillverkas idag, och det är verkligen en enorm kvalitetsskillnad. Enda nackdelen är vikten (vilket förvisso också är en fördel), annars är den på alla sätt och vis en väldigt mycket bättre klippare.
    Med det sagt sneglade jag lite på Fiskars klippare innan jag bestämde mig för veteranaren, men eftersom det aldrig blev något köp vet jag inte om de lever upp till sin prislapp.

• Laddar…
  9. D
    Medlem · Nivå 8
    Jag köpte en gardena 380 ac för 500kr på blocket. Det är prisvärt. Så kolla där.

Men vad du ska köpa beror ju lite också på hur stor tomt du har.

10. F
    Medlem · Nivå 12
    Jag har en äldre, engelsk ganska liten och behändig bensin cylinderklippare i behov av en del kärlek (vinterprojekt) till salu för rätt pengar. Den klippte jäkligt fint när jag körde med den. Sen ersattes den av ett riktigt monster i form sv en Toro 1000 greenmaster så den har stått oanvänd i garaget nu i 2 år eller nåt sånt.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: