1 587 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Cylinda tvättmaskin bullrar under centrifugering
Hej!
Är det någon som vågar gissa vad som orsakar ljudet och om det är värt att låta laga? Det är under de högre varven som det låter.
Vänliga hälsningar, Niklas
Är det någon som vågar gissa vad som orsakar ljudet och om det är värt att låta laga? Det är under de högre varven som det låter.
Vänliga hälsningar, Niklas
Avverkat två likadana maskiner i vår hyreslägenhet under 6 månader, liknande ljud.
I båda fallen hade trumman lossnat. I ett fall såpass att gummibälgen smulades sönder och förstörde den omgången tvätt som låg i (gummilister och lukten av bränt gummi).
Hyresvärden har bytt ut kring 65% av alla Cylinda vitvarorna i hela huset (75 lägenheter) på mindre än 1 år.
I båda fallen hade trumman lossnat. I ett fall såpass att gummibälgen smulades sönder och förstörde den omgången tvätt som låg i (gummilister och lukten av bränt gummi).
Hyresvärden har bytt ut kring 65% av alla Cylinda vitvarorna i hela huset (75 lägenheter) på mindre än 1 år.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 386 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 386 inlägg
Efter bl a råd från @electroluxaren så såg jag till att få en tyskbyggd (Siemens i mitt fall) och kvalitetsskillnaden mellan de tidigare turkiska av samma märke jag hade (som båda gick sönder inom något/några år) och den tysktillverkade, är mycket stor.
Tack för era svar! Det låter som om det är dags för byte av maskin.