Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd

1. BirgitS
    Medlem · Stockholms län · 29 334 inlägg

BirgitSPremiumikon: Badkar

Medlem
    De uppdaterade kommer inte vara här i 1 september som förhoppningen var eftersom godkännandet drar ut på tiden och nu förväntas ske först i september. De uppdaterade vaccinerna innehåller skydd både mot ursprungsvarianten och mot BA.1 (den som gick runt i januari/februari).

Ytterligare en uppdatering som är mot åtminstone BA.4 och BA.5 är på gång och förväntas levereras mot slutet av året.
    TT via t.ex. https://www.expressen.se/nyheter/bergstrom-nya-vaccinen-blir-inte-godkanda-i-tid/

2. BirgitS

Medlem
    Ska vara:
    De uppdaterade vaccinerna kommer inte vara här ...

3. BirgitS

Medlem
    Den ökande smittspridningen leder nu även till att antalet avlidna med covid ökar.
    https://www.folkhalsomyndigheten.se...vid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

Normalt kommer antalet avlidna vecka 27 att öka pga. efterrapporteringen.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2022-7-28_20-50-16.png

https://www.folkhalsomyndigheten.se.../2022/covid-19-veckorapport-2022-vecka-29.pdf

Det är alltså fler som avlider nu än i september-oktober (delta) förra året.

4. BirgitS

Medlem
  5. trähandtag
    Medlem · skåne · 1 222 inlägg

trähandtag

Medlem
  6. B
    Allvetare · Stockholm · 9 735 inlägg

b8qPremiumikon: Hand

Allvetare
    De har väl antagligen varit dåliga på att hålla 2 m avstånd på dansgolvet…

7. T
    Medlem · 178 inlägg

Tommynorskens

Medlem
    Vilken "extremvänster" har regerat i Sverige? Har jag missat nåt?

8. M
    Medlem · 1 696 inlägg

mickef

Medlem
    Miljöpartiet och kommunisterna

9. BirgitS

Medlem
    Finns väl inga kommunister i riksdagen numera eftersom vänsterpartiets politik har ändrats med tiden. Numera är det inget snack om revolution, proletariatets diktatur etc. Miljöpartiet driver inte heller någon extrem vänsterpolitik, de är ju t.ex. för friskolor och olika privata alternativ, likaså är de för yttrandefrihet vilket länder som Ryssland och Kina inte är.

• Laddar…
  10. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 8 027 inlägg

FairlanePremiumikon: Hand

Medlem
    Har de Miljöpartiet och kommunisterna regerat Sverige någon gång?

Om vi får regeringsbyte i september, kommer du då skriva att regeringen Sverige styrs av M, KD och nynazisterna eller är det vara "roligt" att skriva kommunisterna? Tycker du det ger ett bra debattklimat att kalla andra för sådana saker?

11. M
    Medlem · 1 696 inlägg

mickef

Medlem
    Jag tänker inte prata politik pga förekommen anledning men konstaterar att du inte anser att det finns extrema partier i Riksdagen.

12. BirgitS

Medlem
    Det var en konstig slutsats utgående bara från vad jag svarade på och vad jag skrev.

13. M
    Medlem · 1 696 inlägg

mickef

Medlem
    Om du tyckte att den var konstig så hade jag kanske fel men förstår inte hur.

14. optimum
    Medlem · 6 030 inlägg
    Om ni kan ge katten i att skita ned tråden med politik och annan skit så kan vi återgå till nyheter och inte ert OT trams.

Smittspridning och våg av Omikron BA.5.
    Här är aktuellt läge för Frankrike som dels testar och haft bra drag i smittspridningen av BA.5.
    Vi har säkert en hel del i Sverige också men då vi inte testar systematiskt så vet vi inte.
    Men till det mycket positiva så verkar vågen med BA.5. bli rätt så kortvarig.
    Samma utveckling finns i UK och Tyskland.
    Min förhoppning är att vi kommer få en relativt lugn sensommar.:cool:

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2022-8-2_16-0-11.png

15. M
    Medlem · 1 696 inlägg

mickef

Medlem
    Det är synd att politiken halkar in i nyhetstråden och att den är bannad i övriga men frågan är i hög grad politisk då huvudargumenten för vaccineringen är att inte belasta vården.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.