Byggahus.se
Kom ihåg att ingen marknad blivit bättre genom avsaknad av konkurrens. När väl Amazon tagit över herravälde blir det mindre skojigt. Och en massa jobb kommer förloras som ersätts med nolltimmarskontrakt hos Amazon och kanske budbilsjobb till slavlön. Youtube är fullt med videos om hur det går när jättarna tar över staden.

I Kina har vi giganten Taobao som är en ren e-handelssajt till skillnad från Amazon. Funkar faktiskt hyfsat men idag är detaljhandeln död i Kina och de enorma shoppinggalleruorna fungerar som utställningshallar och restaurangkomplex.

Men utvecklingen går inte att stoppa och vi har detta att se fram emot. Det finns dock fortfarande mindre butiker i Kina som utför service och det är dessa man måste leta upp. Taobao är som Tradera och tar avgift på din försäljning, men de har ingen egen försäljning och detta verkar enligt mig leda till större mångfald i butikssortimentet.

• Gilla
oobum
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Här kan ni säga vad ni tycker till Classe

[länk] - Assortment Strategy&utm_medium=email&utm_content=1428
Gick inte att slutföra enkäten!

Jag lyckades slutföra den. Försökte förklara en del saker för dem.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag lyckades slutföra den. Försökte förklara en del saker för dem.
Snäll du är som kämpar dig igenom en enkät för ett företags skull.

M Mach77777 skrev:
Snäll du är som kämpar dig igenom en enkät för ett företags skull.
Hur tänker du nu? Det är enda sättet att meddela ledningen vad man tycker. Om du nu inte vill leta telefonnummer och sitta i telefonkö. Mailen till kundtjänst är jag övertygad de går i papperskorgen, skickas aldrig vidare vad man tycker

A Anders_Nilsson skrev:
Kom ihåg att ingen marknad blivit bättre genom avsaknad av konkurrens....
Absolut ingen allmän sanning. Priserna på besiktning har t ex ökat 40-50% mer än index sedan det blev fritt att konkurrera om denna tjänst.

• Gilla
kortis och 5 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Hur tänker du nu? Det är enda sättet att meddela ledningen vad man tycker. Om du nu inte vill leta telefonnummer och sitta i telefonkö. Mailen till kundtjänst är jag övertygad de går i papperskorgen, skickas aldrig vidare vad man tycker
För ett presentkort på 100:- kanske jag kan fylla i en enkät på 5 minuter. Annars tycker jag att folk överlag borde ha bättre saker för sig än att svara på diverse enkäter.

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Annars tycker jag att folk överlag borde ha bättre saker för sig än att svara på diverse enkäter.
Vi har alla åsikter om hur man kan tillbringa sin tid. Min fru tex tycker att byggahus och olika forum på nätet är fullständigt slöseri med tid. Det tycker inte jag :)

• Gilla
  • Haha
pacman42 och 3 till
  • Laddar…
Clas Ohlsons tycks älska enkäter. Till och med om du söker jobb, hade de tidigare en lång enkät som du skulle fylla i. Det var troligen ett sätt att med datorn plocka bort "ointressanta" ansökningar, men tog upp en massa tid för den som sökte.

Nu tror jag att dessa kundenkäter mest är ett sätt att visa hur duktigt företaget är. Blir det för många negativa betyg, kommer inte resultatet att visas upp på någon sida.

Jag fastnade på första frågan, det blir väl lite hårklyveri, "vad förknippar du Clas Ohlson med", och jag tänkte "krimskrams och heminredning", för jag har slutat att tänka "verktyg och fixa hemma".

• Gilla
pacman42 och 7 till
  • Laddar…
Jag fyllde i "krimskrams och trams"

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
det blir väl lite hårklyveri
Då tycker jag du ska klicka i rutan för "Egenvård (Rakhyvlar, tandborstar, hårfön, rakapparat mm)":geek:

• Haha
  • Gilla
End och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Då tycker jag du ska klicka i rutan för "Egenvård (Rakhyvlar, tandborstar, hårfön, rakapparat mm)":geek:
Jag trodde egenvård sköttes i verkstan tillsammans med snickerimaskiner? :thinking:;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.