Byggahus.se

Civilministern träffar IP-Only efter att de fått hundratals klagomål

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Roligt att IP-Only säger att de ska kompensera sina kunder...
    Med vad. En biobiljett?

De flesta kunder vill nog bara ha sitt bredband. Eller att IP-Only makulerar avtalen

• Laddar…
  3. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 15
    Vore de smarta kunde de ju kombinera det med "städningen" av skylten de satt ut, skicka in den så får du en biobiljett ... :crysmile:

4. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Den skylten verkar alla grannar unisont ha eldad upp i nån slags voodoprocess.
    Stadsnätdsbolaget är på gång med projekt i området nu och nu är deras skyltar och skräpar ner överallt istället (jag har en med... Men det är bra se hur många som beställer)

• Laddar…
  5. Andreas_Hansson
    Medlem Nivå 12
    Jag har mer förtroende för IP only än den där sossen!

Redigerat 29 aug 2019 17:45
    • Laddar…
  6. Oldboy
    Medlem · Nivå 15
    För oss som är drabbade så vore det ju väldigt intressant att veta vad förseningskompensationen består av.

Om det inte är bestämt så tycker jag att IP-Only kunde betala halva vår kostnad för att vara tvungna att ha ett långsamt 4G-smalband i väntan på anslutningen, (och Telia bör stå för den andra halvan av kostnaden då de helt hänsynslöst klippt av kopparkabeln trots att det inte finns ngt rimligt fungerande alternativ).

• Laddar…
  7. hsd
    Medlem · Nivå 12
    Det kan Du glömma, i båda fallen
    IPonly vill kanske öka räkningen då allt blev dyrare
    Telia höjer med jämna mellanrum, det vet ju alla, sänker aldrig kostnaden-särskilt i dessa tider då aktieägarna vill ha mer

8. P
    Medlem Nivå 5
    Frågan är ju vad de menar med att man som kund blivit drabbad av en försening?
    Vi skrev på avtalet i maj 2017, men har ännu inte fått något byggbeslut. Enligt avtalet så skulle de ju komma med byggbeslut inom sex månader.
    Kommer de att kompensera för detta, eller blir det bara för de som fått ett byggbeslut och sen drabbats av förseningar?

• Laddar…