7 514 läst · 11 svar
8k läst
11 svar
Checklista vid husbesiktning sökes
Har för mig att jag hittade en ganska vettig lista på vad man ska titta på vid en husbesiktning. Har för mig att det var nån som länkat något på byggahus.se, men kan inte hitta det nu. Jag är ingen idiot som ska "spara in" pengarna på en riktig besiktning, utan vill bara ha en lista. Dels för att gå igenom mitt eget hus, men också som stöd när man går på husvisning. Nån som har en bra lista att länka till?
Kolla på fjärde sidan här...
/Kent
/Kent
Google, är det nåt nytt eller? Har jag aldrig provat.... Skämt åsido, 75% av listorna är reklam, och av resten är största delen hemklåpade listor som är lika dåliga som om jag gjort dom själv. Synd om någon använder såna. Hade det gått lätt att hitta nåt på Google hade jag aldrig skrivit här.
4:e sidan va bättre.
4:e sidan va bättre.
Stämmer, är den som jag avsåg.
Den är fri att använda privat och skulle jag missat något där så säg gärna till.
/Kent
Den är fri att använda privat och skulle jag missat något där så säg gärna till.
/Kent
Nej, får inte det efter forumsreglerna.
PM'a mig så är det löst.
/Kent
PM'a mig så är det löst.
/Kent
Organisationen RICS har en skrift som heter: Building Surveys of Residential Property. Även om den är engelsk så är det den mest gedigna produkt om besiktningar av bostadshus jag stött på. Det är dock inte allmänt tillgänglig på nätet vad jag vet.
Däremot finns en liknande skrift för kommersiella fastigheter tillgänglig här:
http://www.joinricsineurope.eu/en/articles/view/technical-due-diligence-guidance-429
Däremot finns en liknande skrift för kommersiella fastigheter tillgänglig här:
http://www.joinricsineurope.eu/en/articles/view/technical-due-diligence-guidance-429
Ibland undrar jag lite över forumreglerna faktiskt. Hur kan man tycka det är en bra idé att förbjuda folk att länka till sidor som uppenbarligen löser problemet som tråden startades för att lösa?snickarboden skrev:
Vilken regel (som jag är medveten om att du inte skrivit själv) är det mer specifikt som förbjuder dig?
Checklistan ligger på min kommersiella hemsida och därför jag inte länkar till den numera härifrån
Hmm, slog mig att jag skall lägga till ett par punkter där rörande brandklassning, får göra det nån dag.
/Kent
Hmm, slog mig att jag skall lägga till ett par punkter där rörande brandklassning, får göra det nån dag.
/Kent