På konsumentens sida
· 3 072 inlägg
Ovädret Hans har slagit till över stora delar av landet och många riskerar att få översvämning vid huset. Här har du en checklista och viktig information om översvämningar och vad du ska göra om du fått översvämning i eller vid huset.
Du kan läsa artikeln här: Checklista översvämning
Du kan läsa artikeln här: Checklista översvämning
Man kan ju börja redan när man köper hus, jag valde ett hus som garanterat inte skulle ha problem med vatten. Hus i svackor och längs med vattendrag innebär ju risker. Flera grannar har vid kraftiga regn fått in vatten, men jag hade aldrig byggt på de tomterna utan att vattensäkra först. De risker som fanns på min tomt har jag byggt bort. Extremväder planerar man för hela tiden, exempelvis tar ned träd som riskerar att falla, håller efter dränering osv.
Att stänga av strömmen med huvudbrytaren gör ju att pumparna inte går, hur tänkte ni där?
Annars finns det pumpar i detta hushållet som klarar syndafloden 😎
En länspump I spygattet i källarentren (alla golvbrunnar och alla stuprännor är ihopkopplade via stora rensbrunnar och senaste regnet trängde det upp vatten i brunnarna).
VONROC:en med inbyggd flottör ska ner i en av brunnarna och säkerställa att det aldrig kan bli översvämning igen.
Annars finns det pumpar i detta hushållet som klarar syndafloden 😎
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En länspump I spygattet i källarentren (alla golvbrunnar och alla stuprännor är ihopkopplade via stora rensbrunnar och senaste regnet trängde det upp vatten i brunnarna).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VONROC:en med inbyggd flottör ska ner i en av brunnarna och säkerställa att det aldrig kan bli översvämning igen.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Översvämningsskydd för avloppet, finns det!?
Vatten & Avlopp -
Hur länge ska man behöva vänta efter översvämning i källare?
Försäkringar -
Översvämningsskydd med fäste i marken
Trädgård allmänt -
Översvämning i källaren - Vattenpump vägrar
Vatten & Avlopp -
Checklista om du får översvämning
Bloggkommentarer