Byggahus.se

Cementas tillfälliga undantag stoppas av lagrådet

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 693 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    • Laddar…
  2. M
    Verktygstokig · 8 804 inlägg
    Hur tusan kan en regering vara så här otroligt korkad...
    Det är ju nästan pinsamt detta...

3. A
    Medlem · 35 inlägg

Anders_70

Medlem
    @Maskintok

Du menar lagrådet? "I Lagrådet ingår domare från Högsta domstolen och Högsta förvaltningsdomstolen. Även andra lagfarna personer, t.ex. nyligen avgångna ledamöter av dessa domstolar, kan förordnas att ingå i Lagrådet."

Vad tycker du regeringen borde ha gjort annorlunda, du som vet bättre?

4. T
    Allvetare · Skåne · 5 448 inlägg

tank77

Allvetare
    Tack vare en befolkning som röstar fram dessa idioter. Du kan ge dig fan på att dom kommer att få makten efter nästa val också.......

5. M
    Skulle inte förvåna mig..
    Däremot så måste man ju börja ifrågasätta detta sättet..

att ge vissa löften som sedan ska uppfyllas..
    När så sker... Då blir det kaos med EU inblandat.. Varför låter man sådant här ske?

• Laddar…
  6. M
    gett fan i att lova mp guld och gröna skogar..
    Du anser mig vara sämre insatt eller mindre begåvad... Men ändå så inser du inte att detta är ett agerande från S.. från början..
    löften som slagit fel...

Redigerat 16 sep 17:35
    • Laddar…
  7. M
    Medlem · Skåne · 957 inlägg

mnils

Medlem
    Kanske stiftat bättre lagar, det är ju vad regeringen skall göra. Det är väl snart uppenbart även för de klenare begåvade att se senaste regeringarna varit alldeles särskilt usla på det området.

8. M
    Medlem · Skåne · 957 inlägg

mnils

Medlem
    Nu röstades faktiskt inte nuvarande regering fram, det var ju rödskrikan i C som helt plötsligt inte ville ha en borgerlig regering trots att hon sagt det i hela valrörelsen. Och så förstås den där tamburmajoren i folkpartiet men det var ju inte oväntat, talesättet säger ju lita aldrig på en folkpartist.

• Laddar…
  9. M
    helt korrekt..
    Jag ger mig inte in i mer än så..
    Då någon fått för sig att allt jag skriver är politiskt och då blir det varningar och gnäll på mig... även om det inte är jag som är orsaken...

• Laddar…
  10. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 16 019 inlägg

mexitegel

Allvetare
    Jag tror inte detta kommer som en överraskning för regeringen, man kan ha åsikter om politikerna men de som jobbar på departementen är rätt skärpta.

Det är bara att köra över lagrådet, det har man gjort innan.

Löfven kan gott kliva av med flaggan i topp!

11. M
    Ja lagrådet är inte mer än en moraliskt trappsteg...

12. T
    Medlem · Blekinge · 7 603 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Detta har inget med partipolitik att göra utan med det svenska politiska statsskicket. Ingen regering kan stifta lagar som riktar sig mot enskilda fysiska eller juridiska personer och det är bra så. Annars skulle ju en regering kunna stifta en lag som säger: Maskintok och mexitegel får inte köpa elverktyg men alla andra får.
    Det beklagliga är att våra politiker verkar inte grundläggande statskunskaper. Det verkar som att man kan bli riksdagsledamot med treårig pappslöjd.

13. M
    Så pass hög examen:thinking:
    Fan där rök med chansen.. :crysmile:

14. Villa vista
    Allvetare · Stockholm · 1 751 inlägg

Villa vista

Allvetare
    Nu har idiotsossarna verkligen fuckat up det rejält. Så maktkåta att de tom råkade köra över hela röda byggnads med alla medlemmar. Ifs var det länge sedan sossarna var ett arbetarparti men detta kan inte ens i Sverige borga för valunderlag 2022.

15. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 16 019 inlägg

mexitegel

Allvetare
    Så, vad är lösningen på problemet? Jag tror ingen vill ha konsekvenserna av det som sker vid ett stopp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.