1 266 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Carisma läggs i halvförband ?
Du får skarven hela vägen vilket ökar risken för läckage, sen tror jag att det finns en "brottyta" mitt på pannan som kanske är bra att växla så den inte hamnar mitt för en annan sådan yta..
/Larsson
/Larsson
Eftersom vi funderar på att lägga Benders Carisma på vårt hus så blev jag lite orolig över alla negativa kommentarer. Jag skrev till Benders och detta var det svar jag fick.
Benders Carisma fungerar utmärkt om man följer alla läggningsinstruktioner med ventilation, papp och fotplåt mm. De fall som har varit har man inte följt dessa. Carisman har överlappet på sin lägsta punkt och vid viss väderlek kan vatten tränga in, och det gör att ventilationen är extra viktig både vid takfot och nock.
Hur tolkar man det svaret?
Benders Carisma fungerar utmärkt om man följer alla läggningsinstruktioner med ventilation, papp och fotplåt mm. De fall som har varit har man inte följt dessa. Carisman har överlappet på sin lägsta punkt och vid viss väderlek kan vatten tränga in, och det gör att ventilationen är extra viktig både vid takfot och nock.
Hur tolkar man det svaret?
Liknande trådar
-
Tilläggsisolera med lösull på vind/snedvind
Tak & Vind -
Tilläggsisolering garageport hörmann LPU 42, problem med kondens. Finns det någon som har erfarenheter?
Isolering -
Putsa murblock innan tilläggsisolering?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur ska jag tilläggsisolera vinden?
Tak & Vind -
Bör min 90-åriga pappa tilläggsisolera vind?
Isolering