Byggahus.se
Hej!
Har precis köpt en väldigt begagnad Canadiana Movac 825. Motorn går bra, men ena kilremmen saknas och den andra är väldigt sliten. Dessvärre är modellnumret också slitet och jag har svårt att tyda det. Finns det något annat sätt att identifiera vilka drivremmar som det ska vara, är modellen samma som Stigas 825?

Tar gärna emot så mycket info som möjligt kring denna maskin

• IMG_0831.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0832.JPG
    Skapa konto
J
Den här medlemmen kan ha en sprängskiss boltis , prova med att ge honom ett PM , hen var aktiv senast på forumet
2018-10-03 så hen finns här

L limpan94 skrev:
Hej!
Har precis köpt en väldigt begagnad Canadiana Movac 825. Motorn går bra, men ena kilremmen saknas och den andra är väldigt sliten. Dessvärre är modellnumret också slitet och jag har svårt att tyda det. Finns det något annat sätt att identifiera vilka drivremmar som det ska vara, är modellen samma som Stigas 825?

Tar gärna emot så mycket info som möjligt kring denna maskin
Hej !

Har du hittat kilremmar ? Jag har en likadan, från -89 och söker också remmar. Jag beställde från Reservex, men de var helt fel. Jag har en originalinstruktionsbok och kan skicka sprängskiss till dig om du behöver.

Mvh/

M Rosén, Domsjö

• Gilla
nniw
  • Laddar…
Hej! Jag fick tag på remmar hos den lokala cykel och motorbutiken. Dock sålde jag den och brottas just nu med en gammal toro från -79

Rosenigullvik Rosenigullvik skrev:
Hej !

Har du hittat kilremmar ? Jag har en likadan, från -89 och söker också remmar. Jag beställde från Reservex, men de var helt fel. Jag har en originalinstruktionsbok och kan skicka sprängskiss till dig om du behöver.

Mvh/

M Rosén, Domsjö
Hej, har du möjlighet att maila en spränskiss?
Visst går den på oljeblandad bensin? 2%?
/Niklas

N nniw skrev:
/Niklas
N nniw skrev:
/Niklas
Öppen instruktionsbok med gula sidor visar diagram och reservdelslista för snöslungor.
Skapa konto

Uppslagen sida från reservdelskatalog med diagram och listor över växelhusdelar.
Skapa konto

Öppen handbok med tekniska ritningar och delar för reservdelar placerad på en ljus yta.
Skapa konto

Öppen instruktionsbok med skisser och reservdelslista för drivning av maskiner på gula sidor.
Skapa konto

Illustrerad reservdelskatalogsida för L-flakthus med delar och nummerlistning på gul bakgrund.
Skapa konto

Mvh

Micke Rosén, Domsjö

• Gilla
nniw
  • Laddar…
Rosenigullvik Rosenigullvik skrev:
[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Mvh

Micke Rosén, Domsjö
Tackar!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.