Byggahus.se

Ca kostnad för att delvis leja bort badrumsrenovering?

1. E
    Medlem Nivå 1
    Hej

Nån som har lite koll på badrumsrenovering och kan hjälpa mig med nån form av riktpris på den renovering vi tänkt göra? (väntar på offert från byggare)

Vi kommer dra bort gammal matta på vägg och golv själva och vill leja bort sättning av nytt tätskikt på golv och vägg (+eventuell flytspackling?) , läggning av nytt golv (klinker som vi redan köpt själva) med elektrisk golvvärme samt byte av två golvbrunnar. På väggen kommer vi själva sätta spont sedan samt själva installera tvättställ/badkar/toa.

Badrummet är ca 9kvm med standard takhöjd.

Var kan kostnaden för jobbet tänkas hamna? Inkl material förutom klinker. Svårt att säga, jag vet, men nån kanske har ett hum?

Tacksam för svar
    /Elin

2. D
    Medlem Nivå 1
    Jättesvårt att säga med den infon, då det är mycket som plockar på.
    Ska det upp nya våtrumsskivor? Vad för tätskikt skall ni ha? mm.

Jag håller på att totalrenovera mitt badrum på 5,5m2. Bara på sådant som inte syns när rummet är klart har jag materialkostnad på ca 15-20k(våtrumsskivor, golvspån, flytspackel, reglar, golvvärme, tätskikt mm.) Å jag har säkert lagt 100 timmar på arbetet. Men då har jag rivit, reglat om golv, reglat upp nya väggar, flytspacklat, tätskikt mm. Men en van byggare hade kanske gjort det på hälften iallafall.

Men det "tråkiga" byggmaterialet kostar mer än vad man vill tro:mad: