2 883 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Byter man fönster själv? Vilka då?
När tegelvillan från 1965 ska få nya gluggar funderar jag på att utföra detta själv.
Håller på att plocka offerter från de vanligaste Elitfönster, Mockfjärd och Traryd.
Jag anser mig själv vara normalt händig. Bygger altan, spikar innetak, kopplar el, och laborerar med vvs. Är det då några större problem att byta fönster. Har aldrig varit i kontakt med detta ämne tidigare och har därför ingen som helst erfarenhet om hur man går tillväga. Hur har ni själva gjort? Mitt hus har 7 "normala" fönster samt ett större fönsterparti med en altandörr. Hur mycket sparar man på att byta själv? Berätta allt ni vet och vilka tillverkare ni rekomenderar!
Håller på att plocka offerter från de vanligaste Elitfönster, Mockfjärd och Traryd.
Jag anser mig själv vara normalt händig. Bygger altan, spikar innetak, kopplar el, och laborerar med vvs. Är det då några större problem att byta fönster. Har aldrig varit i kontakt med detta ämne tidigare och har därför ingen som helst erfarenhet om hur man går tillväga. Hur har ni själva gjort? Mitt hus har 7 "normala" fönster samt ett större fönsterparti med en altandörr. Hur mycket sparar man på att byta själv? Berätta allt ni vet och vilka tillverkare ni rekomenderar!
Från Marlénes bibel: "Forumet på Byggahus.se är till för konsumenter som bygger eller renoverar ett småhus. Här byter vi erfarenheter, tar och ger råd. Den som skriver ett inlägg gör det i egenskap av privatperson, aldrig i kommersiellt syfte."heb skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur byter man ut ett fönster med horn i ett kalkstenshus.
Stenhus -
PVC fönster men vilka gångjärn?
Fönster & Dörrar -
Vilka byter fönsterfodret/tätningslister?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Allmogefönster, vilka finns?
Fönster & Dörrar -
Vilka skruvar ska jag använda till fönster hantag?
Fönster & Dörrar