När tegelvillan från 1965 ska få nya gluggar funderar jag på att utföra detta själv.
Håller på att plocka offerter från de vanligaste Elitfönster, Mockfjärd och Traryd.
Jag anser mig själv vara normalt händig. Bygger altan, spikar innetak, kopplar el, och laborerar med vvs. Är det då några större problem att byta fönster. Har aldrig varit i kontakt med detta ämne tidigare och har därför ingen som helst erfarenhet om hur man går tillväga. Hur har ni själva gjort? Mitt hus har 7 "normala" fönster samt ett större fönsterparti med en altandörr. Hur mycket sparar man på att byta själv? Berätta allt ni vet och vilka tillverkare ni rekomenderar!

Det är inga problem att göra själv, med en kompis då det väger mycket.

Du byter lätt fönstren själv, har precis avslutat ett byte av 23 fönster och två dörrar och jag kan meddela att bytet går fortare med tiden...

;)skicka ett mail med måtten så kan jag ge dej ett pris på PVC-fönster
med dubbla glas som har argonfyllning som man kan motera lätt själv
om man vill

heb skrev:
;)skicka ett mail med måtten så kan jag ge dej ett pris på PVC-fönster
med dubbla glas som har argonfyllning som man kan motera lätt själv
om man vill
Från Marlénes bibel: "Forumet på Byggahus.se är till för konsumenter som bygger eller renoverar ett småhus. Här byter vi erfarenheter, tar och ger råd. Den som skriver ett inlägg gör det i egenskap av privatperson, aldrig i kommersiellt syfte."

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.