Hej
Jag har nästan till 100% bestämt mig för att byta den putsade reverterade fasaden från 1955 i uselt skick till träfasad istället för att renovera putsen. Den stora vinsten blir bland annat isoleringen som hamnar på "rätt" sida och att det faktiskt kommer att bli hyfsat vindtätt.

Det jag undrar är om jag tänkt rätt enligt bifogade ritningar? (jag är inte byggnadsigenjör men duktig på autocad)
Lätt att bli "hemmablind" så jag tar gärna emot input både för och emot.

Den utbyggda delen med balkong är mot garage och ett förråd så där blir det spikläkt/panel direkt på gamla putsen.
Tätskiktet på balkongen ska åtgärdas samtidigt men det står inte på ritningarna eftersom att det behövs inget bygglov för det.

Så vad tänker den samlade kunskapsbanken här på forumet? :)

*Edit: bytte PDF mot JPG
Arkitektritning av husfasad mot norr och söder med beskrivning för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektritning av fasadändringar med nya träpaneler och beskrivningar på en byggnad.
Skapa konto
Arkitektonisk ritning som visar snitt av husfasad med detaljer för träpanel och isolering på befintlig byggnad från 1955.
Skapa konto
Arkitektonisk ritning av sektion B-B för fasadrenovering med träpanel och isoleringsskikt.
Skapa konto
Arkitektritningar av fasadsektioner för hus med träpanelförslag, isoleringsskikt och konstruktionsdetaljer.
Skapa konto

Redigerat:
Hej!

Nyfiken på om det blev ett fasdbyte för dig och om du använde dig av den föreslagna ritningen? Går nämligen i samma tankar och håller på och samlar information

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.