Jag har en lysrörsarmatur med 3 lysrör i hemma. Det tar ca 1-2 sekunder med blinkande innan de tänder och lyser som vanligt. När de lyser som vanligt så blinkar de inte.
Jag undrar om lysrören tänder snabbare och om man blir av med blinkningarna om jag byter ut glimtändarna till elektronsika glimtändare? Jag så att Clas Ohlson säljer elektroniska glimtändare för 49 kr/st. Är det någon ide' att byta om dem?
1-2 sekunder låter ju inte mycket, men om de lyser direkt utan att blinka för 150 kr så kan det ju vara värt att byta.

Snabbare tändning tror jag inte du kan räkna med utifrån mina erfarenheter. Men de tänder utan blink!

Mikael_L
Jag provade dessa tändare på en billig armatur från Jula.
Dom tände inte snabbare, men dock utan att blinka.
'
Så min erfarenhet från att prova stämmer med vad Bo skriver.

Tror rören håller bättre utan blink.

Inte snabbare tändning. Däremot mjukt och fint. Du kan också tända och släcka hur ofta du vill utan att slita onödigt på rören. Du eliminerar också brandrisken med kassa rör eller tändare.

Johan Gunverth skrev:
Inte snabbare tändning. Däremot mjukt och fint. Du kan också tända och släcka hur ofta du vill utan att slita onödigt på rören. Du eliminerar också brandrisken med kassa rör eller tändare.

Bara en sån sak gör ju att man kommer att byta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.