Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Vi har ett uthus som är putsat men putset har börjat ge sig. Det har spruckit lite på sina ställen och förstärkningar har rostat i hörnen. Dessutom är dörrkarmen i dåligt skick och puts måste tas ned för att kunna sätta in en ny karm. Eftersom resten av byggnaderna har träpanel är vi inne på att ta väck putset helt och sätta träpanel även här. Är det något speciellt att tänka på? Byggnaden ser ut att ha EPS som väggmaterial.
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Bra fråga. Skulle spontant gissat på trä men efter lite detektivarbete ser det ut som att det är lecablock i grunden och vid ventilationsgenomföringen tycker jag mig också skymt något lecablocksliknande. Antagligen ska genomföringen vara gjord så att man inte ser väggmaterialet men att bygga rätt har inte varit prio #1 för förra ägaren.
Grund + dräneringsmatta + EPS (och sen börjar putset utanpå EPSen). Träregeln hör till altan
Ventilgenomföring/spindelparadis
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grund + dräneringsmatta + EPS (och sen börjar putset utanpå EPSen). Träregeln hör till altan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilgenomföring/spindelparadis
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Det låter ju tilltalande. Så bara dra fast spikläkt rakt igenom puts + EPS in i lecablocken och sen spika panelen på det?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Prima! Hur gör jag där jag ska byta dörrkarm?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Är det bara att mejsla bort putsen framför karmen och sen sätta dörrfoder som vanligt?
Produkter som diskuteras: "sätta dörrfoder"
Listverktyget Gerikt'n
För listning av dörrar och fönster
236 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden