Vi har en dörr som hänger lite snett så den är svår att stänga. Jag har försökt att fixa till det genom att skruva åt gånggärnen och sedan använda en gånggärnsriktare. Men efter många försök så är gånggärnen nu sig inte riktigt lika. Jag tänkte därför byta ut gånggärnen istället.

Jag har tittat hos flera byggvaruhus men det är inte någon som har exakt likadana gånggärn som vi har. Jag köpte ett gånggärn på Biltema som är väldigt nära rätt storlek. Bredden är rätt men längden är lite för kort. Hålen sitter dessutom på "fel" ställen. Funderar på att plugga igen de gamla hålen och prova att använda dessa nya gånggärn istället. Tänkte bara kolla med genierna här i forumet först. Är detta en dålig idé? Finns kanske våra gånggärn att få tag på någonstans - eller går det att fixa till de gamla gånggärnen?

Tack för hjälp!

• Närbild av en sned dörr med gammalt gånggärn bredvid ett förpackat nytt gånggärn från Biltema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den enda frågan är om de gångjärnen är gjorda för för rätt tyngd.
Om du vill hitta gångjärn som är lika de gamla så måste du mäta gångjärnen men det är inte säkert att det finns gångjärn som stämmer överens med befintliga.
Annars är det bara att testa.

• Gilla
kia2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.