JanneJanne123
Planerar att byta ut denna dosa mot en ny, då den befintliga är för grund för att rymma en z-wave-puck.

Öppen vägg med synlig VVS-installation och en för grund dosa mellan blommiga tapetväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur gör jag detta enklast? Är inne på att använda en ROT-dosa, men är lite oklart för mig om de får användas direkt med VP-rör eller om jag måste skarva på flex-slang i så fall. Mellan skivorna är det 66 mm om det kan vara till någon hjälp.

Såga bort kottlingen och använd den dosa du vill. sätt sedan fast dosan med en ny kottling anpassad efter dosan och väggtjockleken. En VP2 skulle jag avnvända. Eller så skulle jag troligen använda plastkottling ( dom är fabrikatspecifika och måste vara av samma fabrikat som dosan) bakom dosan (den fyller ut utrymmet mellan dosans botten och väggskivan. Då skivan är lagad sitter dosan stadigt på plats.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag får svårt att fästa kortlingen i regelverket utan att öppna upp väggen mer, är det OK att bara fästa den i bakomliggande skiva?

Oj, avancerad attack! Borra i en rotdosa bredvid istället?

JanneJanne123
I Intresserad22 skrev:
Oj, avancerad attack! Borra i en rotdosa bredvid istället?
Det hade man kunnat göra, men tycker det är fult med dubbelfacksram speciellt om det är lock på ena. Ska ändå tapetsera om i rummet där jag öppnade upp, så att sätta tillbaka gips-locket och spackla lite är en tämligen enkel manöver när man ändå är igång.

JanneJanne123
  • Gilla
Emil_K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.