Hej,
Står i begrepp att göra en insats i min krypgrund för att åtgärda mindre mikrobiell påväxt på trossbottenbrädorna (se bild) som noterades av Anticimex. Tänker mig avfuktare med tillhörande åtgärder men funderar, och efter att ha läst här, på att byta ut läkten som verkar vara av tryckt virke. Som jag förstår det kan det orsaka luktproblem och annat. Just nu har stugan endast normal ”sommarstugelukt” 😁 men det kan alltid bli bättre. Sambon har en stuga med betydligt värre lukt och mer långgågna problem och jag vill förebygga att hamna där.
Min fråga: är det värt att byta läkten av den anledningen? En hel del mek med att ligga där under och krångla med läkten och få loss den och in med ny.
Står i begrepp att göra en insats i min krypgrund för att åtgärda mindre mikrobiell påväxt på trossbottenbrädorna (se bild) som noterades av Anticimex. Tänker mig avfuktare med tillhörande åtgärder men funderar, och efter att ha läst här, på att byta ut läkten som verkar vara av tryckt virke. Som jag förstår det kan det orsaka luktproblem och annat. Just nu har stugan endast normal ”sommarstugelukt” 😁 men det kan alltid bli bättre. Sambon har en stuga med betydligt värre lukt och mer långgågna problem och jag vill förebygga att hamna där.
Min fråga: är det värt att byta läkten av den anledningen? En hel del mek med att ligga där under och krångla med läkten och få loss den och in med ny.
Redigerat:
Byggnadsvårdare
· Ljungby
· 147 inlägg
Googla på begreppet klorfenol så finns mycket information och svar att ta del av. Det är alldeles för mycket information att skriva ut här så denna vägen är den bästa för att inhämta kunskap om klorfenoler och luktande kloranisoler i krypgrund.R Robert N skrev:Hej,
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur går jag tillväga för att byta mögelskadade väggar i garaget?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kan man laga detta utan att byta dörren? (bilder bifogade)
Fönster & Dörrar -
Kan man laga detta utan att byta hela dörren? (bilder bifogade)
Byggnadsvård -
Byta golv på övervåningen från 28mm till 25mm
Golv -
Byta duschblandare - fästen
Vatten & Avlopp