Påfyllningsventilen har fastnat och vägrar sluta fylla vatten och jag får fan inte till det. Jag får inte isär det utan det går i småbitar, och då känns ett byte av hela stolen som ett bättre alternativ.
Men, det verkar som att jag måste byta stolen själv då vvsgubben inte går att få tag på, men det går nog bara jag hittar en som passar..
Avloppet går ner i golvet och den gamla har såvitt jag kan förstå, ett öppet s-lås.
-Kan man anta att en ny stol med dolt s-lås passar på avloppet? Är det samma dimensioner?
Har tittat på IDO Rimfree 60 då de har fått goda omdömen och dessutom är den såpass stor att den borde täcka eventuella märken och skruvhål i golvet från den gamla.
Jag behöver förmodligen också byta kulventilen då den verkar ha fastnat när jag stängde vattnet. Men tänker att jag måste demontera den och mäta för att kunna beställa rätt då jag saknar kunskap även om detta.
Och ja, hela badrummet är i behov av renovering, men jag måste fixa det andra badrummet först, suck.. Så det här måste fungera under tiden..