Hej,
Jag tänkte byta strömbrytare i min lägenhet, men då jag inte är elektriker tänkte jag höra om någon på forumet har kunskapen.
Monterat idag sitter en Elko-strömbrytare. Jag har inhandlat Schneider strömbrytare. Lägger med bilder nedan.
Idag sitter det kablar i Elko-brytaren enligt nedan bilder. Vart ska dessa kablar monteras in i Scheinder-brytaren?
stort tack på förhand!
Jag tänkte byta strömbrytare i min lägenhet, men då jag inte är elektriker tänkte jag höra om någon på forumet har kunskapen.
Monterat idag sitter en Elko-strömbrytare. Jag har inhandlat Schneider strömbrytare. Lägger med bilder nedan.
Idag sitter det kablar i Elko-brytaren enligt nedan bilder. Vart ska dessa kablar monteras in i Scheinder-brytaren?
stort tack på förhand!
Elko-brytaren ser ut som det skulle kunna vara dubbeltrapp (6+6). Vad står det under den vita ledaren på bilden? Schneider-brytaren är nr 5 kronbytare. Måste vara samma sort om du ska byta förutom att man måste kunna lista ut hur allt är kopplat. Det behövs också tillbehöret "fästklor" till Schneider-brytaren om den gamla är monterad med klor.
okej. det står 6-6 på elko-brytaren.
Jag behöver alltså köpa en schneider-brytare som också är 6-6?
Har klorna någon mer funktion än att klämma fast dosan?
Jag behöver alltså köpa en schneider-brytare som också är 6-6?
Har klorna någon mer funktion än att klämma fast dosan?
Klicka här för att svara