Byggahus.se

Byta säljare?

1. K
    Medlem Nivå 1
    Är inte nöjd med säljaren på Göthene hus. Vi har träffat med säljaren 2 ggr samt arkitekt 1 gång (bra!) med Göthene hus. Han följer inte upp frågor som vi har ställt coh haft önskemål om bl.a att vi vill ha foton på det befintliga huset vi intresserade av. Han har själv varit med om ett husbygge med ett liknande hus på Gotland som blev klart i somras. Sen berättade han en privat sak om våra ev. blivande grannar vilket inte alls kändes bra. :( Är det någon som har bytt säljare? Vad göra?? Jag själv tycker att det är en så pass viktig del att det kanske kan förstöra en del av glädjen.

2. L
    Medlem Nivå 5

Re: Byta säljare?

Hej Kirre,

om du vill ha massor av goda råd, så kan du använda sök funktionen på forummet. Om du söker på "byta säljare", så är jag säker på att du hittar flera trådar. Kommer ihåg att det var en bara för några månader sedan.

Själv tycker jag att det är otroligt viktigt att handla med en parson som man båda har förtroende för, och som man har respekt för. Har ni inte det, så bör ni be Götenehus att få byta.
    Jag tror inte att ni behöver argumentera för detta, de skall väl vare glada om de får behålla Er som kund, trots att säljaren är en idiot! :cool:

3. lbg
    Medlem Nivå 6

Jag skulle också be att få byta säljare, det är mycket bättre då ni har mycket kontakt med denne under processen. Kanske inte så mycket när husleveransen väl kommit, men innan...

Precis som föregående talare säger, så är GH mer benägna att behålla er som kund, än att de ska bli sura för att ni vill byta säljare. Man ska ju inte behöva byta husleverantör bara för att personkemin inte stämmer med säljaren!

Lycka till!
    :)

4. HM
    Medlem Nivå 4

Vi bytte säljare hos Myresjöhus. Vi hade i och för sig inte kommit så långt med den första säljaren, men vi kände att vi inte ville gå vidare. Vi tittade mycket på andra husleverantörer, men återvände ändå till Myresjöhus och det hus vi sedan bestämde oss för.

Då ringde vi upp en annan säljare hos M-hus och berättade som det var att vi haft kontakt med en annan person men att vi inte kände förtroende för honom. Det var inget problem för henne och allt funkade bra.
    Sedan ringde dock den första säljaren efter ett par månader och frågade på ett ganska obehagligt sätt varför vi gått till en annan säljare och vad vi inte var nöjda med etc... :surprised:
    Det var inte så kul, men vi blev ju ännu mer övertygade om att vi gjort rätt som inte gick vidare med honom.