1 064 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Byta kopplingsplint till wago. Är för trött för att fatta tror jag 🤷
Är förmodligen för lätt för att förstå såhär efter en jobbnatt MEN jag har en gammal ful kopplingsdosa som ska bytas ut. Så jag köpte en ny kulodosa med kopplingsplint från Jula men sen började jag googla och hittade dom där smarta wago kopplingarna. Men hur ska jag koppla dom?
Bild 1 är på den jag köpt med kopplingsplint i
Bild 2 är min fundering
Bild 3 är kablarna som går från taklampan och kommer ut från väggen. Alltså svart och grå och själva kabeln nedåt är den som gick från/tilll lampknappen. Vit och grå kabel.
Ska jag alltså koppla vit och grå kabel i varsitt hål på wago plinten eller i samma? 🧐 Och samma sak med dom svarta? Alltså två stycken såna där wago plintar? Den röda är ju jord och den var inte inkopplad då alla uttag i huset är ojordade. Alltså dom där små rackarna måste ju vara nått av de bästa som uppfunnits seriöst istället för att hålla på och tjorva med kablarna!!
Bild 1 är på den jag köpt med kopplingsplint i
Bild 2 är min fundering
Bild 3 är kablarna som går från taklampan och kommer ut från väggen. Alltså svart och grå och själva kabeln nedåt är den som gick från/tilll lampknappen. Vit och grå kabel.
Ska jag alltså koppla vit och grå kabel i varsitt hål på wago plinten eller i samma? 🧐 Och samma sak med dom svarta? Alltså två stycken såna där wago plintar? Den röda är ju jord och den var inte inkopplad då alla uttag i huset är ojordade. Alltså dom där små rackarna måste ju vara nått av de bästa som uppfunnits seriöst istället för att hålla på och tjorva med kablarna!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto