Hej.
Ska måla om framsidan men en 4-6 brädor är mukna och behöver bytas.
Kan jag på något sätt lossa dom som är dåliga eller behöver jag byta hela framsidan? Antar att dom är satta nerifrån och upp?
Mvh
Ska måla om framsidan men en 4-6 brädor är mukna och behöver bytas.
Kan jag på något sätt lossa dom som är dåliga eller behöver jag byta hela framsidan? Antar att dom är satta nerifrån och upp?
Mvh
Det kan nog gå att bryta loss dom skadade mitt i väggen. Sitter de som är murkna på samma ställe på väggen eller är det en här och en där?
Kolla du få får tag i likadan ny panel innan du börjar riva.
Kolla du få får tag i likadan ny panel innan du börjar riva.
Du kapar längs den dåliga brädan(ovanför spiken) nu bänder du loss brädorna neråt som ska bytas. Sen kan du plocka bort kilen som sitter kvar.
Men är det murket nu är antagligen hela väggen fuskmålad så räkna med att de finns problem i fler brädorna är dem du ser
Men är det murket nu är antagligen hela väggen fuskmålad så räkna med att de finns problem i fler brädorna är dem du ser
FredrikR skrev:
Tack för svar!A Alexn72 skrev:
Hade bara velat undvika att byta småbitarna allra högst upp för att underlätta lite. Kan jag bryta loss upp till typ dom som inte har vinkel i ändan (alltså precis under sims-brädan) och sen sätta uppifrån och ner tror du?
Här ser du hur jag menar att du ska kapa
Och här hur man bör måla (grundoljade i botten och toppen, grundade allt utan baksida och färdig färg enligt bild)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här hur man bör måla (grundoljade i botten och toppen, grundade allt utan baksida och färdig färg enligt bild)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nä men att man inte målat ytorna som ligger mot varandra och som kommer suga upp vatten av kapilärkraften.F fribygg skrev:
Tittar du på ts bilder så ser mer eller mindre all röta ut att börjat mellan 2 brädor.
Med andra ord, panelen har säkert målats på plats första gången eller på sin höjd grundmålats innan uppsättning.
Men en minst lika viktig detalj är att inte måla hela brädan heller då detta också kan stänga inne fukt i brädan