221 läst ·
3 svar
221 läst
3 svar
Byta cirkulationspump till kb-vätska
Vi har en Nibe 1225 från nångång runt -08/09 (installerad av förra ägaren till huset) i vårt fritidshus där cirkpumpen på köldbärarsidan har gett upp.
Jag provade att googla för att beställa en ny utan framgång, och efter några timmar gav jag upp och mailade helt enkelt Grundfos eftersom jag inte hittade en ny på nätet - men den som vi har sedan tidigare har tydligen utgått och jag blev istället rekommenderad av supporten på Grundfos att byta till en Magna3 25-80.
(Den som satt original heter UPS 25-80 180 PN 95906539)
Eftersom själva bergvärmepumpen börjar närma sig slutet av förväntad livslängd känns det lite sådär att kosta på den mellan 11-15000 enbart i form av en cirkpump, så jag blir lite sådär...törs man chansa på att stoppa dit en kinagrej från tex Vevor för växelpengar istället?
Och, är det någon som har erfarenhet av de?
https://eur.vevor.com/power-water-p...ration-for-home-heating-system-p_010784231252
Jag provade att googla för att beställa en ny utan framgång, och efter några timmar gav jag upp och mailade helt enkelt Grundfos eftersom jag inte hittade en ny på nätet - men den som vi har sedan tidigare har tydligen utgått och jag blev istället rekommenderad av supporten på Grundfos att byta till en Magna3 25-80.
Eftersom själva bergvärmepumpen börjar närma sig slutet av förväntad livslängd känns det lite sådär att kosta på den mellan 11-15000 enbart i form av en cirkpump, så jag blir lite sådär...törs man chansa på att stoppa dit en kinagrej från tex Vevor för växelpengar istället?
https://eur.vevor.com/power-water-p...ration-for-home-heating-system-p_010784231252
Den duger gott, det är bara en pump och inget annat som ställer till det. Bra pris med.T TobbeP skrev:Vi har en Nibe 1225 från nångång runt -08/09 (installerad av förra ägaren till huset) i vårt fritidshus där cirkpumpen på köldbärarsidan har gett upp.
[länk]
Jepp och det är en dum pump du har nu och har bara 3 steg i fart. Länken har ett antal inställningar och du ska ha den på 4:e från vänster sett och ställes med ett antal tryck på pilen, så den tänds, då är den konstant fart på den. Annat är bara skit.T TobbeP skrev:
Klicka här för att svara