Byggahus.se
Kan någon vänlig själ bistå med lite hjälp innan jag går medeltid på det förbannade tvättstället? Känner någon igen skiten? Jag hittar inga låsskruvar eller dylikt så utgår från att botten o toppen är gängade i varandra. Undertill kan man ju få grepp med rörtång men ovantill?

• Rund tvättställ på badrumsskåp med blandare, rörtång på bänk och spegel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättställsöppning utan synliga låsskruvar, eventuellt gängad topp och botten.
    Skapa konto
  • Tvättställsavlopp utan synliga låsskruvar, inklämt mellan silverfärgade rörledningar, underifrån.
    Skapa konto
  • Vattenlås utan synliga skruvar monterat under diskho med rörtångs greppmöjlighet undertill.
    Skapa konto
Snurrar det bara ovanpå? Får du loss under en liten del med rörtång så bör resten gå för hand.

Kruxet är att allt snurrar. Jag kan snurra allt för hand också. Problemet är bara att jag inte lyckas hålla fast den övre delen på något sätt. Sen tror jag de båda sitter ihop väldigt hårt

Be nån håller underdelen med rörtång sedan stoppar ett skruvmejsel eller nåt i hålet på sidan och slå försiktigt.
Eller testa med lite värmepistol med underdelen.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Varmluftspistol. Fy fan så bra verktyg. Tack för tipsen! En följdfråga dock. Se bifogad bild. Gammal till vänster o ny till höger. Lite orolig över de stora hålen i sidan på den nya ventilen. Fyller de någon funktion eller är det för att spara på material vid produktion?
Två ventilrör ligger på ett träbord, den gamla ventilen till vänster är solid, den nya till höger har stora hål i sidan.
Skapa konto

A
Du har nog fått fel typ,den nya är för tvättställ med breddavlopp,i ditt fall kommer det att läcka ut vatten mot skivan:oops:

Prutt också! Misstänkte det dock. Tack för snabbt svar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.