927 läst ·
2 svar
927 läst
2 svar
Byta blandare, måste jag stänga av pumpen?
Som ny och relativt ohändig husägare tänkte jag vara lite modig och försöka mig på att byta blandare i badrummet själv. Jag förstår att jag av säkerhetsskäl behöver stänga av vattnet. Men ska jag låta frånluftsvärmepumpen som styr golvvärmen vara på som vanligt eller måste jag stänga ner hela maskinen?
Så länge vattnet till blandaren du ska byta är avstängd behöver du inte stänga något mer. Kan vara bra att ha koll på hur du stänger av allt inkommande vatten om det skiter sig, brukar gå att göra bredvid vattenmätaten.
Värmepumpen behöver du inte stänga av oavsett. Värmevattnet till golvvärmen är inte samma vatten som kommer ur kranen.
Värmepumpen behöver du inte stänga av oavsett. Värmevattnet till golvvärmen är inte samma vatten som kommer ur kranen.
Tack för din hjälp! ♥️HiddenDingo skrev:
Så länge vattnet till blandaren du ska byta är avstängd behöver du inte stänga något mer. Kan vara bra att ha koll på hur du stänger av allt inkommande vatten om det skiter sig, brukar gå att göra bredvid vattenmätaten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vi måste byta vindskiva där kopparledningen sitter monterad .
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Byta duschblandare - fästen
Vatten & Avlopp -
Byta blandare i bandrum
Badrum -
Byta termostat i duschblandare vart tredje år, rimligt?
Vatten & Avlopp -
Är jag korkad eller vad missar jag. Byta badkarsblandare.....
Vatten & Avlopp