I går tänkte jag byta lampa på köksfläkten Thermex GT (frugan hade tjatat på mig en vecka så det var dags)
När jag öppnat armaturen så såg det ut så här. Ingen led-lampa utan en fastlödd platta med en lite "ledlampa" på.
Någon som har tips på hur man fixar det här?
Har gogglat på Thermex GT men hittar bara byten på äldre modeller där det sitter en vanlig led-lampa.
När jag öppnat armaturen så såg det ut så här. Ingen led-lampa utan en fastlödd platta med en lite "ledlampa" på.
Någon som har tips på hur man fixar det här?
Har gogglat på Thermex GT men hittar bara byten på äldre modeller där det sitter en vanlig led-lampa.
Det borde finns någon metallflärp som håller lampan på plats.
Nettoparts har en led lampa (2-pack) som passar till många Thermex modeller.
Även om inte din modell är listad så kan den kanske passa, eller ge dig tips om hur den sitter fast.
https://www.nettoparts.se/shop/led-lampa-thermex-koksflakt-87719p.html
Nettoparts har en led lampa (2-pack) som passar till många Thermex modeller.
Även om inte din modell är listad så kan den kanske passa, eller ge dig tips om hur den sitter fast.
https://www.nettoparts.se/shop/led-lampa-thermex-koksflakt-87719p.html
blackarrow skrev:
Ok, ja kanske man ska byta hela amaturen. Det lär ju vara lättast.blackarrow skrev:
Jag hade tänkt att man bara skulle byta själva plattan där ledbelysningen är monterad.
Spontant ser det ut som du har kommit för "långt" in i ljuskällan.
Plattan med lysdioden är inget som är ämnat att vara utbytbar. Armaturen kanske bara ska sprättas loss vid ytterringen.
Med lite fingerfärdighet bör det gå att löda loss plattan och söka rätt på en ersättningsdiod och sedan löda dit den.
Plattan med lysdioden är inget som är ämnat att vara utbytbar. Armaturen kanske bara ska sprättas loss vid ytterringen.
Med lite fingerfärdighet bör det gå att löda loss plattan och söka rätt på en ersättningsdiod och sedan löda dit den.
Det blir byte av hela armaturen.E etompau skrev:Spontant ser det ut som du har kommit för "långt" in i ljuskällan.
Klicka här för att svara