1 525 läst · 12 svar
2k läst
12 svar
Byta alliancefläkt stickpropp/tråd
Tänkte byta köksfläkt, det ska vara alliance. Ingen aning vad det är för fläkt på taket. Hur som, när jag tog bort kryddhyllan sitter det en eldosa där fläkten är inkopplad, 4 trådar har jag för mig. Men den vi beställde har stickpropp. Finns det olika typer av alliance förutom villa/lägenhet? Går det att fixa ändå eller är det kört?
Du kan inte bara använda den med stickproppTobbe80 skrev:
LeifLoket skrev:Tänkte byta köksfläkt, det ska vara alliance. Ingen aning vad det är för fläkt på taket. Hur som, när jag tog bort kryddhyllan sitter det en eldosa där fläkten är inkopplad, 4 trådar har jag för mig. Men den vi beställde har stickpropp. Finns det olika typer av alliance förutom villa/lägenhet? Går det att fixa ändå eller är det kört?
OchTobbe80 skrev:
Låter som om den du beställt har egen inbyggd fläkt och den gamla hade bara styrningen till en takfläktLeifLoket skrev:Tänkte byta köksfläkt, det ska vara alliance. Ingen aning vad det är för fläkt på taket. Hur som, när jag tog bort kryddhyllan sitter det en eldosa där fläkten är inkopplad, 4 trådar har jag för mig. Men den vi beställde har stickpropp. Finns det olika typer av alliance förutom villa/lägenhet? Går det att fixa ändå eller är det kört?
Tack för svar. Vad jag kan hitta så har Cylinda också alliance. Verkar som att jag bara har en kåpa, en gammal futurum. Antar att det är kåpa jag ska ha då, kanske inte funkar med en alliance? Den här BRF:en har nog inte koll på vad som sitter i husen.
Den med styrkabel är utan motor. Kåpa där du styr takfläktens hastighetLeifLoket skrev: